A Borderlands 4 már a megjelenése előtt egy ínyenc cím volt, már amennyiben követi az ember a videojátékiparban történő drámákat.
A Gearbox és a Take-Two azonnal lecsapott a lehetőségre, hogy 80 euróért akarja adni a játékot. A Gearbox vezérigazgatója, Randy Pitchford pedig örömmel hangoztatta, hogy egy igazi rajongót nem érdekel az árcédula, bármennyiért megveszi.
Ezután a negatív visszhang miatt a játék mégis „csak” 70 eurós árcédulát kapott, jelezve, hogy ennyit megér, nincs miért aggódni. A játék meg is jelent, az első 10 napban elkelt belőle 2 és félmillió példány, ám volt egy kis bökkenő: az optimalizációt hírből sem ismeri a játék. Randy persze a játékosokat hibáztatta, hogy miért akarnak 4K-ban játszani RTX 50-es kártyákon, a játék tökéletesen optimalizált.
A hibát nem ismerte el, a játékosok irreális elvárásait emelte ki, hogy 1-2 éves gépeken túlzásokba esnek a beállításokat illetően. Szerinte, akinek baja van, igényelje vissza a játék árát és hagyja őket békén.
Nagy valószínűséggel sokan visszakérték a játék árát, mivel a Steamen a játékosszám bár rekordernek indult, azóta viszont alig pár ezren játszanak vele naponta, ami egy mikrotranzakciókkal megátkozott címnél nem egy jó ómen. Hamar le is ment a játék ára, már az első hónapban 20%-os akciót vetettek ki rá, ami azért sejtette, hogy nagy bajok vannak a játék számait illetően.
A sejtés beigazolódott, a Take-Two részéről Strauss Zelnick megerősítette, hogy gyengébb lett a Borderlands 4 eladása, mint amire számítottak. Szerinte ennek az oka a gyenge optimalizációs törekvések és a bugok, amik miatt az elvárások alatt teljesített a cím.
„A kritikai visszhang kiváló volt a Borderlands 4 esetében. Nagyon elégedettek vagyunk a megjelenéssel. Ugyanakkor, ahogy tudjátok, voltak kihívások a Steam-megjelenéssel kapcsolatban. A Gearbox ezeket a kihívásokat kezeli, és továbbra is dolgozik rajtuk. Ami az indulás utáni eladott példányszámokat illeti, a számok egy kicsit gyengébbek voltak, mint szerettük volna. Hosszabb távon azonban úgy gondoljuk, remekül fog teljesíteni.”
Én a Take-Two vezetője helyében hozzátettem volna még Randy Pitchford kommunikációs ámokfutását is, mint a gyenge eladások egyik kiváltó oka, de persze lehet csak konfliktuskerülő, ezért nem akarta megemlíteni a stúdióvezető szakembert. Az amúgy egy bug miatt végigjátszhatatlan Borderlands 4-től a magam részéről nem voltam elájulva, a játékról készült teszt itt olvasható.