Shop menü

CSAK IDÉN 6,4 MILLIÓ VR SZEMÜVEG TALÁL GAZDÁRA, FOLYAMATOS NÖVEKEDÉST VÁRNAK AZ ÁGAZATTÓL

A VR ipar több, mint 3,2 milliárd dollár bevételt generált 2020-ban.
Török Roland
Török Roland
Csak idén 6,4 millió VR szemüveg talál gazdára, folyamatos növekedést várnak az ágazattól

A világ karanténszabályozásai miatt nagyon sokaknak vált alapélménnyé a huzamos otthonmaradás, így a videojáték ipar soha nem látott segítséget nyújtott a lakosságnak ezen nehéz időszakok átvészelésében.

Viszont nem csak a klasszikus videojátékok profitáltak a dologból, hiszen a virtuális valóság egy az egyben a karanténból való kiszabadulás lehetőségét kínálja, ami rengeteg ember számára jelentett igazi kikapcsolódást. Az év eleji Half-Life: Alyx miatt pedig igencsak megmozdult a játékostársadalom, így még inkább előkerült a VR, mint alternatív szórakozási forma.

Bár sokan továbbra se hisznek a virtuális valóság létjogosultságában, a 2020-as eladási és bevételi számok egészen mást mutatnak.

Az Omdia 2020-as adatai és 2025-re vonatkozó számításai szerint, csak idén 6,4 millió VR szemüveg talál gazdára, aminek a szoftveres és hardveres bevétele együtt 3,2 milliárd dollárt tesz majd ki. Ha lebontjuk ez utóbbi összeget, akkor a tartalomból származó bevétel szerintük idén 1,1 milliárd dollár lesz, aminek a 90%-át a játékok adják és ez a szám 2025-re évi szinten 4 milliárd dollárra fog hízni.

A jelentésük szerint a VR növekedést nagyban segítette a COVID-19, viszont arra is felhívják a figyelmet, hogy erre az iparágra is kihatottak a gyártási nehézségek, az emberek anyagi gondjai és az új konzolok miatt a figyelem is kevésbé tudott fókuszálódni.

George Jijiashvili, az Omdia elemzője szerint a Facebook veszteséges értékesítési stratégiája miatt a többi headset gyártó nem tud versenybe szállni velük, ezért egyre többen próbálkoznak inkább a vállalati szektorral. Viszont úgy gondolja, hogy a közeljövőben egyre több alternatíva fog megjelenni, leginkább majd Kínából számítanak konkurenciára.

Jelenleg a Valve Indexre két hét a várakozási idő, és az Oculus Quest 2 ellátása is folyamatosan akadozik, hiszen az érkező szállítmányokat - az új konzolokhoz hasonlóan - már előre lefoglalják a vásárlók.

Galéria megnyitása

Így alakulhatott ki, hogy az idén eladni szándékozott 6,4 millió VR szemüvegből az elemzők szerint 3,3 milliót a számítógépet nem igénylő, ezért nagyon olcsó Oculus Quest széria teszi ki. Az októberben megjelent Quest 2-re ráadásul Mark Zuckerberg szerint ötször nagyobb az érdeklődés, mint a korábbi változatra. A megjelenésre korábbi iparági pletykák szerint 2 millió példányt rendelt meg a Facebook a gyártóktól.

A Quest 2 dominanciája egyértelmű a piacon belül. A Valve Indexből a SUPERDATA szerint 56 000 példány kelt el az előző negyedévben, míg 161 000 az első Questből. Fontos azonban megjegyezni, hogy a pontos számokat senki nem tudja, hiszen azokat a gyártók nem hozzák nyilvánosságra.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére