A Blizzard körül már kezdtek lenyugodni a dolgok, már szinte azt gondolhattuk, hogy maguk mögött hagyták a botrányos évtizedet, ám úgy tűnik, hogy még mindig komoly problémák vannak a cégen belül. Ezúttal is X-en keresztül derült ki a szőnyeg alá söpört mocsok, ezúttal Chris Sayers osztotta meg tapasztalatait az erkölcstelen és vállalhatatlan belső kultúráról elhíresült cégnél.
Sayers még tavaly dolgozott a Blizzardnál, úgy érzi, hogy elég idő telt el azóta, hogy végre beszélhessen a történtekről. Először is leszögezi, hogy az Overwatch 2 csapata, a Team 4 nagyszerű emberekből áll, akik meleg szívűek, kedvesek és rendkívül tehetségesek. A csapata szintén nagyszerű volt, az ő panasza nem is a Team 4-re irányul, hanem a menedzsmentre.
2023 júliusában meg lett hívva egy megbeszélésre, ahol elő akarták léptetni őt a csapat VFX Artist vezetőjévé. Ám mielőtt elfogadta az ajánlatot, rákérdezett, hogy ez mivel jár, például több pénzt fog-e kapni munkájáért. Miután belement az új feltételekbe, azonnal megnőtt a felelőssége, hiszen innentől kezdve három embert irányított, a kínai részleggel is ő tartotta a kapcsolatot, illetve más céges tevékenységben is részt kellett vennie.
Miután előléptették, már az első héten rászóltak, hogy valakit ki kell rúgnia, ráadásul olyat, aki neki az egyik legjobb barátja, ráadásul a szüleiről is az a srác gondoskodik. Erre azonban a menedzsere csak nevetett, hogy ez őt nem érdekli egy junior esetében. Végül egy másik menedzser vállalta be helyette a hír szállítását, ő nem tette meg.
A hónapok teltek, de hiába várta a fizetése emelését, az nem történt meg. Mindig halasztgatták a dolgot, hogy majd hamarosan megkapja a nagyobb összeget. Közben azonban kiderült számára, hogy 50%-kal kevesebbet keres, mint a hasonló beosztású vezető társai. Miután ennek utánakérdezett, hogy miért lehet, azt a választ kapta, hogy mivel az Egyesült Királyságból dolgozik, ezért az ottani piaci árazás alapján számolják ki a fizetését.
Amikor rákérdezett, hogy ez etikus-e így szerintük, hogy ugyanazt a munkát végzi feleannyiért, mint mások, a HR azt válaszolta neki, hogy miért fizessenek többet, mint amit muszáj nekik? Ha így tennének, annak nem lenne üzleti szempontból értelme.
Már több hónapja dolgozott túlhajszolt állapotban, kimerülten, de továbbra sem jött meg neki a beígért fizetésemelés. Ezután a legfelsőbb vezetőségtől kezdve, a rendezőkön át mindenki számára kiküldte az emailt, hogy mégis mikorra várható a fizetésemelés, mert ha nem kap, nem folytatja tovább ebben a pozícióban, amire a HR a semmiből hirtelen válaszolt neki, hogy milyen előléptetéssel kapcsolatban, hiszen fogalmuk sincs, miről beszél.
Ezután hivatalos panaszt tett, hogy hónapokon keresztül próbálta elérni a HR-t, amire azt a választ kapta, hogy valójában ez egy oldalirányban történő előléptetés volt, vagyis sokkal több felelősség terheli, de nem több pénzért. Ezután visszakérdezett, hogy ilyen feltételek mellett mégis milyen okkal akarna bárki is előléptetést? A hivatalos vizsgálat alapján kijelentették, hogy a HR mindent jól csinált. Sayers viszont emiatt beadta a felmondását, amire közölték vele, hogy mivel vezető pozíciót töltött be a cégnél, ezért olyan ipari titkokhoz férhetett hozzá, ami miatt nem dolgozhat máshol három hónapig.
Igen ám, de a cég nem fizette ki neki ezt a három hónapot.
Sayers viszont a jelzálog hitele miatt nem engedhetett meg magának három hónap otthon ülést, amit szóvá is tett, amire a HR válasza az volt, hogy akkor nem szabadott volna aláírnia a szerződést. Percekkel később már ki volt zárva minden rendszerből és már nem is volt Blizzard alkalmazott. Sayers azzal zárta a bejegyzését, hogy a Blizzardnak megvolt minden lehetősége, hogy jól csinálja a dolgokat, de minden esetben elbukik ezeken.
A VFX művész azóta az Anchor Point Studios-nál dolgozik.