Citizens of Space – Az eltűnt Föld nyomában

A Galaktikus közösség végre befogadott minket is. De várjunk csak, hová tűnt a Föld?

Citizens of Space – Az eltűnt Föld nyomában

59 %
{{ average }} %
  • Zooom!
Szerzői értékelés
Szerző
59
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

Ha a Föld bolygó sorsáról szeretnénk elgondolkodni, hamar rájövünk, hogy gyakran igencsak sanyarú sors jut neki és a lakói sem járnak sokkal jobban. A Függetlenség napja monumentális jelenetei persze arra is jók, hogy az amcsik egy kis vígjáték közepette mentsenek meg mindenkit. Ennél sokkal komolyabban foglalkozik a témával a Hyperion, de (minimális spoiler!) még az is kiderülhet, hogy a Földet valaki újrateremtették. Ha pedig a lehető legrosszabb verziót akarjuk, akkor elég fejest ugrani a Vogon költészet remekműveibe, ahol a szenvedés mellé egy útban levő, pusztulásra ítélt planéta is jár, hiszen a hiperűrsztrádának épülnie kell.

Galéria megnyitása

A baljós sorsú bolygó listájához azonban egy újabb jelentkező érkezett. A Citizens of Space főszereplője bolygónk nagykövete lesz, aki épp beavatási beszédére készül. Lelkesen mesél minden szembejövőnek a csodálatos Kék bolygóról. Az még csak-csak érthető, hogy a galaxis összegyűlt értelmes létformái nem hallottak a lakóhelyünkről, de még a nevét sem képesek jól kiejteni!  Sebaj, a beszéd majd lehetőséget ad arra, hogy egy hatalmas képernyőn mindenki szemét, csápját, látószervét végre a Földre vethesse. Kivéve persze, ha néhány apró porszemcse, egy kevés űrszemét marad csak a helyén, a bolygó ugyanis szőrén-szálán (már ha van neki olyan) eltűnt.

Mit tehetünk ilyenkor? Azonnal a keresésére indulunk hősünkkel, aki a politikai karrierjét nagyon úgy tűnik, hogy nem az eszéért érdemelte ki.

A játék a Citizens of Earth folytatása/örököse, de alapvetően az egész játékmenete komoly változásokon ment át 2015-ös elődjéhez képest. Abban hű maradt a gyökerekhez, hogy egy JRPG-s mászkálós jellegű alapra helyezi rá a története, aminek fő jellemzője a humor. Egyfajta szarkasztikus, kikacsintós, a szerepjáték elemeket felhasználó és kiröhögő játékról van szó, ami egy pillanatra sem veszi komolyan önmagát. Ez jellemző a helyszínekre és a lényekre is, hiszen a Galaxis Központjától kezdve a Holdig, rengeteg féle bolygót bejárhatunk majd. Robot banditákkal, kacsa gengszterekkel, hullócsillagokkal, tehenekkel és még egy rakás más izgalmas életformával vehetjük fel a harcot nemes küldetésünk teljesítése közben.

Galéria megnyitása

Aki nem velünk, az ellenünk

Mindenképpen érdemes szót ejteni a segítőinkről. Velük szinte bárhol összefuthatunk és általában egy küldetést bíznak ránk, amely megoldása esetén beállnak hozzánk. Rosszabb esetben a küldetés lezárása után csak annyit közölnek, hogy XY bolygón még dolguk van, tehát ha elvergődünk oda, akkor majd ott csatlakoznának, de addig is viszlát és kösz a halakat. Küldetésből pedig azért sem lesz hiány, mert a tutorialt is ezen a módon oldották meg a készítők. Részletes leírást ugyan nem kapunk ezekről, de a küldetés 1-2 mondatban segít, hogy mit hol állítsunk be, kapcsoljunk ki vagy bütyköljünk. Segítőink ugyanis 3 csoportba (Battle, Partner, Summon) tartozhatnak, és ha teljesítettük a feltételeket, akkor bármikor hozzáférünk képességeikhez is. Ez utóbbi azért is fontos, mert a Partner kategóriások két módon segíthetik az életünket.

Az első, hogy egy harci egységhez csatlakoznak társként és új képességekkel, valamint harci értékeik buffolásával erősítik meg őket. Így lett a Kapitány nevű tank/sebző egységemből gyógyító is, ugyanis egy Tanárt rendeltem hozzá, aki alapvetően gyógyításra van kitalálva. A Sherrif pedig egy Asszisztenst kapott, aki erősítő buffot ad, tovább növelve az amúgy sem kevés sebzést. A karakterek nevét pedig direkt írtam nagybetűvel, ugyanis foglalkozásuk szerint kaptak nevet és igaz ugyan, hogy bármire átírhatjuk a csatlakozásukkor, de mókás volt így hagyni. Hiszen úgy hangzik az egész, mintha viccet mesélnék: A Kapitány, az Asszisztens, a Tanár és a Sheriff belép az ajtón…

Galéria megnyitása

Egyéb hasznos képességeket is kapunk csapattársainktól. A már emlegetett Asszisztens például a nyílt térképeket a véletlen harcok gyakoriságát tudja befolyásolni egy csúszkával, lejjebb is vehetjük vagy feljebb is tornázhatjuk ezt az értéket attól függően, hogy milyen gyakran akarunk harcba bonyolódni. A véletlen harcot úgy képzeljük el, mint a Pokémon játékokban, amikor hősünk a városon kívül barangol és időnként megtámadja valami. A Zeneszerző a játék zenéit tudja váltogatni és egyfajta beépített zene lejátszóként bármelyik eddig hallott zenét elindíthatjuk, a kérdés csak az, hogy kell-e nekünk ilyesmi.

A Tanár a harc közbeni minijátékok/reflexjátékok nehézségi szintjét tudja átállítani, vagy (hála a csillagoknak) kikapcsolni. Erről hamarosan több szó is esik majd. Harci egységeink magától értetődőnek, ők szállnak szembe ellenségeinkkel. Melléjük csatlakozhatnak be a Summon egységeink, akiket főhősünk idézhet meg egy csata erejéig a rendelkezésére álló „manapont” mennyiségtől függően.

2 másodperces reakcióidő

A harc is JRPG-s jegyeket visel magán. Egységeink és az ellen szépen sorban felsorakozik egymással szemben, majd sorban mindenki egy akciót hajt végre – ismerős ugye? Ez lehet buff, támadás, gyógyítás is, sőt itt lépnek be a Partnerek képességei is. Az alaptámadások mellé erősebb képességeket is kapunk, ehhez azonban energia pont kell. Nemes egyszerűséggel ezt az alaptámadás ellövésével gyűjtjük be, tehát ha kellőképp felszívtuk magunkat akkor jöhetnek a brutális kivégző képességek, amíg bírjuk energiával. Eléggé egyszerű rendszer ez és hogy mégse legyen az, ezért itt lépnek be a minijátékok.

Minden támadáshoz ugyanis tartozik egy QTE (Quick time event) amivel növelhetjük a sebzését. Ez reflexből jókor lenyomott gomb, vagy egy másik gomb gyors nyomogatása is lehet. Hasonlóképp járunk védekezésnél is, mivel a becsapódás (vagyis a képesség animációja) előtt pár másodpercünk van gombot nyomni, hogy csökkentsük a sebzést. Ez polipoknak, kontrollerrel játszóknak és reflex bajnok tíz ujjas vakíróknak tökéletes rendszer, én viszont kikapcsoltam és beleálltam az átlag sebzés előnyeibe és hátrányaiba.

Galéria megnyitása

Rengeteget fogunk mászkálni a különböző pályákon, keresve, hogy hol van a kijárat, bejárat, és hogy milyen irányból lehet egy elzárt vagy magasabban fekvő részt megközelíteni. Ezt elvileg az is segítené, hogy a küldetésünk célpontjait egy csillag jelzi, de itt eléggé furán működött a játék és szinte semmi hasznát nem vettem ennek a „segítségnek” ugyanis nagyon ritkán működött. Ez nem kis hiba, azonban az is tény, hogy a területek nem beláthatatlanul óriásiak. Kissé labirintus jellegükkel egy közepesen képzett szerepjáték rajongó simán elbánik, ahogy a harcok nehézségével is- a többieknek azonban vontatott és fárasztó rétestészta lesz. Néha egy-egy harci animáció is beakad, de szerencsére a sebzés attól még odaér, tehát esztétikai hiba csupán ez.

A játék a maga bugyuta, vicces humorával szórakoztató tud lenni, a karakterek is mosolygásra ingerelnek és a párbeszédek, a csapattagok közötti beszélgetések is jól el lettek találva. A zene terén ne várjunk sokat, a konzol korszak elejét idéző prüntyögő, hamar ismétlődő muzsikák azonban nosztalgia faktorral is bírhatnak az arra érzékenyeknél. Az összkép viszont az, hogy a játék elnagyolt és a stílus vagy a sorozat rajongóinak készült főként. Belőlük kinézek annyi lelkesedés és/vagy türelmet, hogy hosszú órákat töltsenek ebben a bohókás világban, a Földet keresve. A többiek inkább felmondanak és más lakhely után néznek…

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

Citizens of Space – Az eltűnt Föld nyomában

Citizens of Space – Az eltűnt Föld nyomában

Citizens of Space – Az eltűnt Föld nyomában
Szerzői értékelés
59
%
A Nagykövet és kis csapata nem kisebb fába vágta a fejszéjét, minthogy megtalálja az elveszett Földet. De mégis, ki képes eltűntetni egy egész bolygót?
Pályákra osztott nyitott világban mászkálhatunk, ahol a játék bohókás karakterei és humora tényleg jól ki lettek találva.
A harc, valamint a rengeteg bolyongás azonban elnyújtott rétestészta jelleget ad az egésznek, amihez a rajongókon kívül nem sokaknak lesz türelme.
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward