Shop menü

BULLETSTORM - TŰZVIHAR

Grayson Hunt. Különlegesen kiképzett kormányügynök volt, a Dead Echo sereg elit tagja, de kirúgták. Most űrkalóz, alkoholista. És fűti a bosszú.
Lawrence Benson
Lawrence Benson
Bulletstorm - Tűzvihar

I. oldal

Grayson Hunt. Különlegesen kiképzett kormányügynök volt, a Dead Echo sereg elit tagja, de kirúgták. Most űrkalóz, alkoholista. És fűti a bosszú. A 26. században járunk, a világot irányító Confederation of Planets fegyverrel kénytelen fenntartani a békét, a bolygók és népek sokszínűsége rendszeres konfliktusokhoz vezet, s az űrben sincs nyugalom. A kereskedőhajókat, transzportjáratokat és civil gépeket naponta fosztogatják, Grayson Hunt és csapata csak egy, a naprendszer utazóit rettegésben tartó több száz kalózbanda közül. Hősünk immáron tíz éve, hogy a sötét útra lépett, ártatlanokat kellett gyilkolnia, kikészítette őt a sereg, egy megkeseredett, reményvesztett ember lett belőle, aki nem riad vissza semmitől. Most viszont elégtételt vehet mindenért. Társaival éppen egy fejvadászt végeznek ki, amikor feltűnik a horizonton General Serano hadihajója, a tábornok önző, hatalomtól ittas parancsai taszították hősünket bűnözősorba, hiába a túlerő, ha Grayson vérszemet kap, nincs, ki lehűtse.

Az Epic Games, a People Can Fly és az Electronic Arts legújabb közös játéka egy izgalmas, poszt apokaliptikus környezetbe kalauzol el minket. A Bulletstormból megtudhatjuk, hogy milyen az, amikor az alkoholmámor fegyverpornóval, és bosszúvággyal párosul. A történet visszaemlékezéssel kezdődik, részt kell vennünk a Dead Echo sereg egy korábbi bevetésén, majd indul az akció, nekirontunk a tábornok hajójának. Hatalmas űrcsata veszi kezdetét, kicsiny vadászgépünk hajmeresztő manőverekkel ostromolja a rendfenntartókat, egymás után robbannak be az ellenség gyenge pontjai, s amikor úgy tűnik, hogy Grayson nyerésre áll, a hajója végzetes találatot kap. A fedélzeten tűz üt ki, a gép irányíthatatlanná válik, hősünk viszont megragadja a kormányrudat, és kilehelve a hajtóművek utolsó erejét, az ellenséges hadihajónak kormányozza magukat.

Az ütközés mindkét hajót megsemmisíti, a roncsok egy közeli bolygóra sodródnak, Grayson legénysége odaveszik, a zuhanást pedig csak ő, és fiatal tisztje, Ishi Sato éli túl. A Stygia nem tartozik a biztonságos, látogatásra ajánlott planéták közé, hol évekkel ezelőtt még virágzó luxusvárosoknak álltak, ott most a káosz és a félelem az úr, a vidéket fejvadászok, mutáns vademberek, húsevő növények és vérszomjas óriásszörnyek uralják, ki itt belép, hagyjon fel minden reménnyel. A látvány szívbe markoló. Az elsivatagosodott belváros lerombolt épületei, és kiégett felhőkarcolói már csak emlékművei a korábbi végtelen gazdagságnak, hőseinknek harcolni kell a túlélésért, minden sarkon útjukat állják, a helyi veszélyeken túl pedig még a tábornok seregei is a nyomukban vannak. A feladat nem kisebb, mint kiutat találni ebből a pokolból, mindez azonban közel sem lesz könnyű dolog.

II. oldal

A Bulletstorm döbbenetesen pörgős játékmenettel, látványos összecsapásokkal, és hihetetlen tempójú akcióval kényezteti a science fiction szerelmeseit, a játékban úgy szórjuk a golyókat, hogy azzal egy országot le lehetne igázni. Ellenségeinket három módon tizedelhetjük, vannak különféle fegyverek, az egyszerű pisztolytól a sörétesen át, egészen a forgótáras golyószóróig vagy egy tucatnyi stukker a kezünkbe akad, ezen kívül pedig lehet rúgni, illetve már a kalandok elején megkapjuk azt a különleges lasszót, mellyel a magasba tudunk emelni szinte bármit. A hősünk bal kezére szerelt eszköz egy kéken izzó energianyalábot lő ki magából, embereket, benzines hordókat, és különféle berendezési tárgyakat célozhatunk be a segítségével, s csak a képzeletünk szab határt annak, hogy ezek után mihez kezdjünk. Grayson pedig nem kegyelmez senkinek, lassított felvételeken figyelhetjük, ahogy hősünk magához rántja az ellenségeket, acéltalpú bakancsával hatalmasat rúg beléjük, majd vagy utánuk lő, vagy egyszerűen felkeni őket valamire. Brutális!

A kalandokat FPS nézetből élhetjük át, s minél választékosabban ölünk, a játék annál magasabb ponttal jutalmaz minket. A skillshots névre keresztelt rendszerrel egy kövér listát is vezethetünk minderről, dobjuk le az ellenségeket a hegyről, rúgjuk bele őket az óriáskaktusz tüskéibe, vagy nyársaljuk fel a vasbetongerenda kiálló végével, a lényeg, hogy folyjon a vér, méghozzá literszámra. A végigjátszás során nem lesz részünk pihenésben, az előrenyomulós fegyverpárbajokat hosszabb-rövidebb járműhasználatok váltják, nem mi irányítunk, csak lőni kell, egyszer egy robotszörny vesz minket üldözőbe, máskor pedig egy önjáró óriáskerékhez hasonlító harci gépezet elől kell menekülnünk. Nem kis részlet ráadásul, hogy utunk során csatlakozik hozzánk egy harmadik szereplő is, Trishka Novak rendesen felkavarja a duó életét, a szabad szájú, folyton káromkodó főhős, és a sértődött társ kettősét a tökös katonalány gyilkos trióvá egészíti ki.

Fegyvereket a város ezernyi helyszínén fellelhető dokkolókban vásárolhatunk, fizetőeszközként pedig a gyilkolásért bezsebelt pontok szolgálnak. Arzenálunk természetesen fejleszthető is, növelhetjük a tűzerejüket, illetve vásárolhatunk mindegyikhez másodlagos funkciókat, a gépfegyverhez például egy olyan energiatöltet jár, ami valósággal leolvasztja az embereket a csontvázukról. A gyilkolás még sosem volt ilyen élvezetes, a hangulat fantasztikus, az akciójelenetek földig taglóznak, a poénok zseniálisak, maga a rendezés pedig több is, mint hollywoodi minőségű, az egész annyira kemény akciódózist ad, és olyan pörgős, hogy a Bulletstormot már most felvesszük az év legjobb akciójátékai közé. Meglátszik azért, hogy Cliff Bleszinski keze is benne van!

III. oldal

A látványért az Unreal Engine 3.5 felel, ennek megfelelően nagyon szép összhatásban lehet részünk, de a részletekben azért megbújik a tény, hogy a motor idén már az ötödik születésnapját ünnepli. A színek, fények és a speciális effektek már nem nyújtják ugyanazt a bombasztikus élményt, mint korábban, a nagy, üres területeken kifejezetten részletszegény a játék, panaszkodni viszont így sincs okunk, a táj gyönyörű, a lerombolt város atmoszférája magával ragadó, s nem egyszer olyan vizuális kavalkádban lesz részünk, hogy azt se tudjuk, hova kapjuk a fejünket. A hangzás szintén rendben van, a főhőst szinkronizáló Steve Blum, aki több száz szerepet tudhat már a háta mögött, ezúttal is remek munkát végzett, egyszerre tud komoly és poénos lenni, a játék tele van beszólásokkal, szexuális utalásokkal, és káromkodásokkal. Szerencsére a zene se kispályás, a háttérmuzsikák tökéletesen illenek a hangulathoz, s néha különleges dalokat is hallani, a városi diszkóban például nyolcvanas évek slágerei üvöltenek, mi pedig az akció hevében meghúzhatunk egy-két viszkisüveget is.

A játékélményt azt hiszem, hogy nem kell tovább ecsetelni, a Bulletstorm egyéni hangulatvilága és pörgős játékmenete csak dicsérő szavakat érdemel, egyedül a történet az, amit nem bonyolítottak túl. A csalódott zsoldos bosszúját kismilliószor láttuk már, a hatalmával visszaélő, gonosz hadvezér is régi klisé, az eredeti ötletek hiánya pedig megvonja a játéktól azt a kis adalékot, amivel igazán ütős tudna lenni. A szavatosság ettől függetlenül magas, a küldetéssorozat robbanékony és izgalmas, még úgy is, hogy teljesen lineáris, a többjátékos mód pedig szintén jól sikerült, a képernyő elé tudja szegezni az embert, a lasszó és a rugdosás természetesen nem hiányozhat.

A multiplayer menüben klasszikus lehetőségek közül választhatunk, nagy kedvenc pedig a koop harcokra kihegyezett anarchy lehet, mely hullámokban támadó ellenségekkel állít szembe minket. A skill killek itt is kulcsfontosságú szerepet töltenek be, tucat számra ölhetjük a vadembereket, a közösen végrehajtott kivégzéseket pedig mindennél magasabb ponttal jutalmazza a játék. Ezen kívül jópofa még az echo mód is, mely nem többjátékos mód, de nem is kapcsolódik a kampányhoz, ezt választva teljesítenünk kell egy rövid pályarészt, olyan gyorsan, és annyira magas pontszámmal, ahogy csak tudjuk, az eredményeinket pedig ezt követően feltölthetjük az online felületre is. A játék sorba rendezi őket, a cél mi más is lehetne, mint a leaderboard teteje.

IV. oldal

Számítógép mellett a játék a két nagykonzolra is megjelent, aki pedig szeretne hozzájutni a gyűjtői kiadáshoz, annak az Xbox 360-as változatot kell választania, az Epic Edition ugyanis csak és kizárólag erre a platformra készült el. A Grayson cipőtalpával ékesített doboz 25000 tapasztalatpontot, egy exkluzív fegyvert, egy új ruhát, egy látványosabb lasszót, és egy béta meghívót rejt, mellyel idő előtt kipróbálhatjuk a Gears of War 3-at, az Epic Games emberei tudják tehát, mivel lehet egy hardcore játékos pénztárcájából még többet kivenni.

Látványos akciók, brutális mészárlás, magával ragadó hangulat, és büntető játékélmény, a Bulletstorm jött, látott, és tarolt, ennyire látványos, adrenalintól duzzadó FPS-t nem látni minden nap. A játék az észvesztő tempója miatt egy kicsit hasonlít is a Vanquishre, de felfedezhető benne a Painkiller, a Duke Nukem, a Rage, a Fallout 3 és a Bioshock 2 hangulata is, hogy a Gears of War játékmenetét már ne is említsük, alkotás viszont nincs másolás nélkül, ezt megmondták már előttünk nagyobb gondolkodók is, mint azt is, hogy jótól lopni nem bűn. Megérdemli a jeles értékelést, de mennyire, hogy meg!

Galéria megnyitása

Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére