Az Apex Legends előzetes bejelentés nélkül, meglepetésszerűen jelent meg februárban, és nagyon hamar hatalmas sikert aratott. Ráadásul hiába volt ingyenesen játszható, a felhasználók szépen költötték a pénzüket az in-game vásárlásokra. Úgy látszik azonban, hogy egy csoda sem tart örökké.
A Nielsen piackutató cég alá tartozó SuperData számolt be róla, hogy az Apex Legends bevételei jelentősen visszaestek az utóbbi hónapokban PC-n és konzolokon is. Míg a játék a megjelenésének hónapjában 92 millió dollárt termelt, addig áprilisban már csak 24 millió dollárt, ami közel háromnegyedes csökkenés.
Ez azért is jelentős, mert minden felmérés szerint az Apex Legends produkálta a legnagyobb rajtott a free-to-play játékok történetében. Jelek persze mutatkoztak: a megjelenéskor volt olyan pillanat, amikor egyszerre közel 400 ezren nézték a játékot Twitch-en, ami mostanra visszaesett körülbelül átlagosan 20-30 ezerre naponta.
Ezen kívül az első battle pass sem nyerte el a játékosok tetszését, akik azóta is arra panaszkodnak, hogy az Apex Legends kevés tartalommal rendelkezik, a fejlesztő Respawn pedig lassan bővít. Valószínűleg nem véletlen, hogy az Epic brutális túlórákat kényszerít a munkavállalóira, hogy állandóan érkezzenek az új tartalmak a Fortnite-hoz, úgy látszik, hogy egy ilyen jellegű játék sikerességét hosszú távon tényleg csak a frissességgel lehet fenntartani.
Aggasztó lehet az Electronic Arts számára, hogy az előző negyedévben a digitális bevételeinek jelentős része az Apex Legendsből származott, így tehát a visszaesés alaposan megmutakozhat a következő negyed üzleti beszámolójában.
Mindenesetre az Apex Legends hamarosan megjelenik mobilokra is, ami egy hatalmas piacot jelent a játék számára, ahol (legalábbis egy időre) ismét jelentősen megugorhatnak a bevételek.