A Samsung a jelek szerint szeretné, ha az emberek minél előbb elfelejtenék azt az ügyet, ami március elején robbant ki, és nem úgy akarják ezt letudni, hogy a szőnyeg alá söprik. A vállalat kiemelt szakembere most bocsánatot kért, és már azt is lehet tudni, hogy úton van a megoldás, ami egyszerűen kikapcsolhatóvá teszi majd a GOS funkciót.
Mint az ismeretes, a Samsung Galaxy S22 széria tesztelése során derítette ki egy youtuber, hogy az okostelefonok nem minden applikációnál tudják kihasználni teljesen a mobilokba épített hardvert. Hamar kiderült, hogy a vállalat egy korábban bevezetett szolgáltatása, a Game Optimizing Service felelős ezért. A GOS több mint 10 ezer alkalmazásnál képes a teljesítményt úgy optimalizálni, hogy korlátozza a chip kihasználását, lényegében lassítja a mobilt.
A Samsung gyorsan reagált az ügyre, és elismerte, hogy valóban nem konzisztens erőt biztosítanak a Galaxy S újdonságok, hanem sok esetben csak a rendelkezésre álló teljesítménynek csak egy részét képesek kihasználni. Emiatt előfordulhat olyan eset, hogy egy applikáció esetleg döcögősebben fut, pedig a hardvernek egy jelentős része szó szerint pihen. A vállalat persze azt hangsúlyozta, hogy a GOS szolgáltatásnak semmilyen negatív célja nincs, csak azért van erre szükség, hogy a készülékek optimálisabban tudjanak üzemelni.
A Geekbench fejlesztői viszont a trükközés miatt elvették a Galaxy S22 szériának a pontszámait, ugyanarra hivatkozva, ami miatt tavaly a OnePlus készülékei is meg lettek fosztva a jegyzett eredményeiktől. Egyszerűen, ha egy készülék nem konstans nyújtja azt, amit a Geekbench keretei között mutat, akkor a fejlesztők szerint az adott készüléknél meg vannak vezetve az emberek. Akkor is probléma ez szerintük, ha nem felfelé próbálják a cégek srófolni a pontokat, hanem más appokban csavarják le a tempót.
Jong-Hee Han, a Samsung alelnöke elismerte, hogy hibáztak, amikor a teljesítményoptimalizációt bevezették az okostelefonoknál. Egyrészt nem nyújtottak megfelelő tájékoztatást arról, hogy miért van erre szükség, pedig őket kizárólag a jobb felhasználói élmény elérése vezérelte. Másrészt nem gondoskodtak arról, hogy ezt könnyen ki lehessen kapcsolni, illetve alapesetben ki legyen kapcsolva, és igény szerint aktiválhassa a felhasználó.
„Nem tudtuk megfelelően figyelembe venni a fogyasztók igényeit. A GOS-t úgy terveztük, hogy optimalizálja a telefon teljesítményét, figyelembe véve a játékosok különböző karakterisztikáit” – tette hozzá a beszámoló szerint Han. „A készülék konzisztens teljesítménye kulcsfontosságú a csúcskategóriás játékok élvezete során, ezért a CPU és a GPU teljesítményét a megfelelő szintre korlátoztuk, hogy minimalizáljuk a túlmelegedést, miközben fenntartjuk a konzisztenciát.”
A GOS a Galaxy S22 okostelefonokon nem volt kikapcsolható, megvolt a módja annak, hogy ezt letiltsák az emberek, de nem egyszerűen lehetett ezt megoldani. A továbbiakban viszont elvileg már lesz erre lehetőség. A vállalat a Game Booster csomag kereteiben nyújt majd arra módot, hogy olyan teljesítmény prioritási módba tegyék a készüléket, amikor a CPU és a GPU esetében semmilyen szinten nincs fojtás. Hogy mi lesz majd a túlmelegedéssel ilyenkor? Nos, ez már egy másik kérdés.
A Samsung szakembere elmondta, hogy folyamatosan dolgoznak olyan algoritmusokon, amik a rendszerchipeknek és mobiloknak a melegedését igyekeznek nagyon kifinomultan kontrollálni. És más funkcióknak a bevezetésén is dolgozik a vállalat, amivel megelőzhető lesz a túlmelegedés.