Múlt héten derült ki, hogy a Samsung nagy valószínűséggel elképesztő mennyiségű applikációnak korlátozza a teljesítményét, és akkor elmondtuk, hogy korábban a OnePlus is hasonló cselekedeten lett rajtakapva. A OnePlus esetében a Geekbench nagyon határozottan lépett fel, és most, hogy a Samsung megerősítette, hogy tényleg játszik a programokban a tempóval, a Geekbench ismét példát statuált.
Nem kellett túl sokáig várni arra, hogy a Samsung hivatalosan reagáljon azokra a vádakra, amik szerint a vállalat profilozással lassítja bizonyos appok esetében az okostelefonokat. És nagyjából 10 ezer olyan applikáció lehet, ahol a vállalat által optimálisnak talált teljesítményre van limitálva a masina. Azt is elmondta a cég, hogy a korábbi feltételezések megfelelően, a Game Optimizing Service felel a teljesítménymenedzsmentért.
„Folyamatosan igyekszünk bővíteni a felhasználók számára a lehetőséget, és a legoptimálisabb teljesítményt nyújtani az ügyfelek véleményéhez igazodva. A Galaxy S22 sorozat GOS (Game Optimizing Service) szolgáltatása előre telepítve van a CPU és a GPU teljesítményének optimalizálására, hogy megakadályozza a túlzott felmelegedést, ha hosszú ideig játszanak egy játékkal.” – olvasható a cég közleményében.
Ezen felül azt is elmondta a Samsung, hogy a Game Booster funkció révén folyamatosan dolgozik majd azon, hogy a lehető leggyorsabban igazodjon az alkalmazások esetében az optimalizálással. A prioritást pedig minden esetben a teljesítmény fogja jelenteni, elsődlegesen erre fog rágyúrni a vállalat. Ezzel igyekezett megnyugtatni a cég azokat, akik attól tartanak, hogy a Game Optimizing Service miatt bizonyos esetekben előfordulhat majd az, hogy alulteljesítenek a csúcskészülékek.
A GOS elképesztő mennyiségű applikációra van kihatással, nemcsak játékok vannak ebben benne, hanem olyan szoftverek is, mint a Netflix, az Instagram, a TikTok és még sok már ismert szolgáltatás. A teljesítménymérő programok, így az AnTuTu, a 3DMark vagy a Geekbench viszont természetesen kimaradt a sorból, ezeknél ugyanis a cég azt akarja, hogy a mobilok a lehető legjobban domborítsanak.
A Geekbench az egyik legnépszerűbb teljesítménymérő alkalmazás az okostelefonok körében, folyamatosan szokták ezt használni a vállalatok arra, hogy kiemeljék a mobiljuk jó teljesítményét. A fejlesztésért felelő Primate Labs viszont sosem vette jó néven, ha egy gyártóról kiderült, hogy bármilyen módon manipulálja a mobilon futó szoftvereknek a teljesítményét. Korábban többször is vett már el pontokat a cég a különböző mobiloktól, és most megmutatta, hogy nincsen kettős mérce, ha kell, akkor a Samsungot is ezzel bünteti.
A Samsung persze nem arra fókuszál, hogy direktben nagyobb teljesítményt tudjanak elérni az okostelefonjai a Geekbench alatt, nem csal a cég az ügyben érintett Galaxy S22 széria esetébe. Arról van szó, hogy más programoknak a tempóját korlátozza a Samsung, viszont a Primate Labs korábban, a OnePlus esetében is azt mondta, hogy emiatt igazából hiába mérik meg az emberek a mobiljuknak a sebességét, a Geekbench által mutatott pontszám nem reprezentálja azt, hogy mire képes az adott eszköz bármilyen körülmények között.
Ráadásul egy olyan olvasata is van az ügynek, hogy amennyiben a legtöbb szoftver korlátozottan férhet hozzá a rendszerchiphez, ebben az esetben a teljesítménymérő programoknak több erőtartalék maradhat szabadon. Fontos, hogy a Geekbench ettől függetlenül megy majd a vitatott készüléken, csak a tiltás fennállásáig a toplistán nem lesznek jegyezve a Samsung zászlóshajói.
A Galaxy S22 okostelefonokat az akkumulátor beállításain belül teljesítménymódra áthangolva jobb tempót lehet elérni. Azonban minden korlátozást ezzel sem lehet feloldani. Megvan annak a módja, hogy a GOS-t letiltsa az ember a készülékén, de a Samsung nem igazán partner abban, hogy ezt bárki megtegye.