Ahogy arról beszámoltunk, a Bethesda évek óta készülő nagy dobása, a Starfield már nem fog megjelenni PlayStation-konzolokra, miután a Microsoft felvásárolta a kiadót. Ugyanez ez igaz a Bethesda alá tartozó Arkane által készített Redfallra is, és joggal feltételezhetjük, hogy innentől kezdve minden saját fejlesztésű játékra. Persze a korábban megkötött szerződések alapján két játékuk, a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo még PC és PS5-ös konzol exkluzívként rajtol (később vélhetően jönni fog azért Xboxra is), de a Microsoft égisze alatt kiadott játékok már csak olyan platformokra fognak érkezni, ahol a Game Pass elérhető.
A Bethesda marketingért felelős alelnöke, Pete Hines azzal kezdte, hogy vannak előnyei annak, ha kevesebb platformra készül egy játék: "Nem kell azon aggódnunk, hogy ezen a dobozon hogy fut, és utána a másik dobozon hogy fut. Mivel a másik dobozra el sem készítjük, ez azt jelenti, hogy a lehető legjobban kell futnia azon, amire készül. Meg persze PC-n. A fókusz leszűkítése mindig segít".
Hines elmondta, hogy ugyanez igaz a fentebb említett Deathloop esetében is: "Amikor megállapodtunk a Sonyval, a fejlesztés leegyszerűsödött, hiszen csak a PS5-re és a PC-re kellett koncentrálnunk".
Ugyanakkor Hines meglepően őszintén beszélt arról, hogy megérti azokat, akik bizonyos platformok hiánya miatt kimaradnak egy-egy játékukból: "Teljesen érthető, hogyha boldogtalan vagy, esetleg felháborodtál. Átérzem, ez igazán frusztráló lehet. Hogyan kellene kezelned ezt a helyzetet? Fogalmam nincs, nem tudok mit mondani arra, hogy mitől lenne jobb. Nem tudok mást mondani a PlayStation 5 rajongóinak, mint hogy én is játszom azon a konzolon, és fogok is a jövőben. De ha a Starfielddel akartok játszani, akkor ahhoz PC vagy Xbox kell. Elnézést. Csak ennyit tudok mondani: bocsánatot kérek".
Egy másik interjúban ezzel párhuzamosan Todd Howard, a Bethesda nagyfőnöke is arról beszélt, hogy a kevesebb platform az esetükben várhatóan jobb végeredményekhez vezet majd. Mint elmondta, így kevesebb a kompromisszum, hiszen pontosan be tudják lőni, hogy hova kell helyezni a mércét, és ez az Xbox Series X esetében elég magasan van.
De Howard szerint a Microsofttal való kapcsolatuk jóval többről szól, mint az aktuális hardver lehetőségei, vagy éppen a pénzügyi háttér: "Egészen a Morrowindtól kezdve minden játékunk esetében komoly partneri kapcsolatot tartottunk fenn, együtt fejlesztettünk technológiákat és számos módon együttműködtünk. Sokat gondolkoztunk a Bethesda jövőjéről, és hogy hova szeretnénk eljutni, a Microsoft platformjait és szakembereit pedig nagyon kedveljük, rendkívül barátságosak".
Howard szerint a Microsoft stratégiája, és főleg a Game Pass valamint a felhős játék nagyon vonzó alternatíva: "Nagyon hiszünk abban, ahogy a Microsoft szeretné minél több emberhez eljuttatni a játékokat. Legyen szó akár a PC mélyebb integrációjáról, ami nekünk nagyon fontos, vagy éppen a streamelésről. Szóval úgy gondolom, hogy ez a hosszú távú gondolkodásról szól".