Habár a hardveres kitömörítés nem olyan látványos dolog, mint az új GPU-kat és CPU-kat, vagy most már egyre inkább az SSD-ket emlegetni, mégis nagyon fontos szerepet játszanak majd az új generációs konzolokban. Ugyanis a PlayStation 5 és az Xbox Series X is rendelkezik hardveres kitömörítő egységgel, amik nem csak, hogy gyorsabban tudják elvégezni a munkát, hanem felszabadítanak értékes processzoridőt is.
Most Yan Chernikov, a DICE egykori szoftvermérnöke beszélt a témával kapcsolatban, és kifejezetten jó véleménnyel van a PlayStation 5-be épített hardveres komponensről, ami natívan megoldja a Kraken formátum kitömörítését.
"Ez egy olyan előny a konzoloknál, amit a PC nem feltétlenül fog tudni lekövetni, mert egy teljesen egyedi hardveres egységről van szó. Ennek a lényege, hogy a kitömörítés nem a CPU-n vagy a GPU-n történik, hanem egy külön egység felelős érte, ami a Kraken formátummal foglalkozik, ami pedig olyan, mint a korábban használt Zlib, csak jobb" - kezdte a mondókáját.
"Erre a professzionális PC-s piacon egyébként akadnak példák. A filmes világban egyre népszerűbb RED kamerákhoz például külön PCIe-kártyát lehet vásárolni, ami hardveresen gyorsítja a felvételek kitömörítését. Ez az egész nagyon hasonló ehhez, és nem csak az a lényege, hogy leveszi a terhet a CPU-ról és a GPU-ról, hanem vélhetően még gyorsabb is ezeknél. Ennek következtében, ha a fejlesztők is jól aknázzák ki a lehetőségeket, akkor ez az egész sokkal jobban működhet, mint asztali számítógépeken. Ezzel nem azt mondom, hogy mindenkinek PS5-öt kell vennie, mert jobb mint egy PC, hanem egy teljesen más jellegű hardver, és mindkettőt értékelem" - fejezte be a témát.
Érdekes, hogy míg a PS5 teljes mértékben a Kraken tömörítésre hagyatkozik, addig az Xbox Series X legalább kétféle eljárást használ: a Zlib mellett bizonyos tartalmakra beveti a még hatékonyabb BCPackot, és a Sony konzoljához hasonlóan hardveres kitömörítésre támaszkodik. Csak persze a PS5-nek legalább kétszer nagyobb lesz a nyers adatátviteli teljesítménye.