Shop menü

BEJELENTETTE KÖZÖS AUTÓMÁRKÁJÁT, ÉS MEGVILLANTOTTA AZ ÚJ KONCEPCIÓJÁT A SONY ÉS A HONDA

A Sony ezúttal nem a televíziókra helyezte a hangsúlyt a CES-en, hanem a Sony Honda Mobility lépett a reflektorfénybe.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Bejelentette közös autómárkáját, és megvillantotta az új koncepcióját a Sony és a Honda

Egyre nagyobb hangsúlyt fektet a Sony az elektromobilitásra, ami nem meglepő annak fényében, hogy tavaly óta pontosan tudjuk, hogy már ara készül, hogy saját villanyautóval rukkoljon elő. A cég a Hondával hozott létre tavaly vegyesvállalatot, és most tudtuk meg, hogy milyen márkanév alatt érkezhet majd a két cég terméke.

Afeela néven jelent meg a Sony Honda Mobility első prototípusa a CES-en.

Galéria megnyitása

Egyelőre még nagyon távol állunk attól, hogy a vegyesvállalat kereskedelmi forgalomba hozza az első teljesen kész termékét, de az Afeela márkajelzést magán viselő jármű így is izgalmas. Sokan vannak, akik extrém rövid határidőket szabva próbálnak villanyautókkal előállni, a Xiaomi például az eredeti tervek szerint már jövőre előrukkolna valami forradalmival, a Honda és a Sony viszont reálisan látja a helyzetet, és 2026-os céldátumról beszélt most is.

Galéria megnyitása

2025-ben kezdődhet az előrendelések felvétele, és akkorra érheti el a végleges formáját a vállalat első személygépjárműve. A CES-en színpadra gurított Afeela koncepció még változhat, sőt mi több, igazából az is benne van a pakliban, hogy valami egészen mással fog indítani a Sony Honda Mobility. Azt azonban már leszögezték a CES-en, hogy a BMW, a Volvo, az Audi és a Mercedes riválisa lesz a márka, szóval prémium termékre kell számítani az árazást tekintve.

Az Afeela CES-re vitt személygépjárműve működik, és egy összetett, 3. szintű önvezető rendszerrel van felszerelve, és az infotainment szekciója is irigylésre méltó.

Nem kevesebb mint 45 darab különböző szenzor, kamera, radar, lidar és ultrahangos szenzor található az Afeela prototípusban. Ezek többsége a jármű környezetét figyeli, de itt minden eddiginél összetettebb a beltér felügyelete is. Csak konkrét kamerából több mint egy tucat került a prototípusba. A tervezés során a vállalat arra törekedett, hogy egy autonóm működésre képes járművet alkosson, ami képes az emberek életét kiegészíteni az utazás lehetőségének biztosításával, és mindenki otthonosan érzi majd magát benne.

Galéria megnyitása

Az újdonság olyan fedélzeti számítógépet kaphat, mely 800 TOPS számítási kapacitással szolgál. A szórakoztató rendszer képes lesz PS5 játékok futtatására is, hogy az utasok és töltés közben a sofőr le tudja magát foglalni. Megtudhattuk, hogy a koncepció hátterében jelenleg a Qualcomm digitális alváza található, amit a cég egy éve emelt ki a CES-en. Ez a rendszer mozgatja majd a szálakat az ADAS és a telematikai megoldások mögött.

Galéria megnyitása

A fedélzeti rendszer grafikus felhasználói felülete a célszerűségre fog törekedni, de úgy, hogy közben rendkívül látványos lesz. Az Unreal Engine-t felhasználva lesz kidolgozva a 3D grafikai rendszer, a vezetés során fontos adatok látványosan lesznek tálalva, szóval nemcsak az infotainment szekciónál kell intenzív grafikus élménnyel számolni. A jármű képes lesz a játékok mellett a filmek biztosítására, és persze kiváló audió oldallal is szolgál majd, hogy a zenét is élvezet legyen hallgatni az utazások alatt.

Galéria megnyitása

Az Afeela gyártása az Egyesült Államokban történik majd, és több üzem is részt vehet a folyamatban. De arról még nincsenek részletes adatok, hogy milyen volumenben gondolkodik a vállalat. Eleinte minden bizonnyal kisebb szériával számolnak. A jelenlegi trendek egyébként sem túl pozitívak az autógyártók szemszögéből, vélhetően ezért sem szeretett volna most a Sony Honda Mobility becslésekbe bocsátkozni. Kezdetben az USA-ban lesz elérhető az autó, és később Japánba és Európába is el fog jutni.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére