A Larian még a Baldur's Gate 3 korai hozzáférésnek rajtja előtt úgy döntött, hogy alaposabban részletez néhány dolgot a beszélgetésekkel, a multiplayerrel és a streameléssel kapcsolatban. Mint kiemelik, a beszélgetés nagyon fontos lesz a játékban, összesen több mint 1,5 millió szóból áll a szövegkönyv, a beszélgetés közbeni kameranézetek pedig filmszerűek lesznek, és adaptív módon alkalmazkodnak majd a helyzethez.
Multiplayerben például úgy működik a dolog, ha mi elkezdünk egy beszélgetést, akkor a társunk bármikor becsatlakozhat, és onnantól kezdve javaslatokat tehet, hogy szerinte mit kellene válaszolnunk vagy mondanunk.
Azonban nem kötelező becsatlakozniuk a beszélgetésbe, amíg mi dumcsizunk, addig ők szabadon mozoghatnak, kizsebelhetnek minket, felgyújthatnak dolgokat körülöttünk, vagy éppen megölhetik az NPC-t, akivel éppen csevegünk. Bármi is történjen, a Larian szerint arra a játék megfelelően fog reagálni.
"Amennyire tudjuk, hogy nem készült még ekkora méretű szerepjáték, többjátékos móddal és ilyen intim, karakterközpontú, filmszerű pillanatokkal a történet elejétől a végéig. Nagyon sok energiát fektettünk ebbe, és nagyon szeretnénk hallani a véleményeteket róla" - írják a készítők.
A Baldur's Gate 3 nagyon épít majd a közösségre is, így alapból olyan lehetőségekkel érkezik, amikkel egy streamer a játék részévé tudja tenni a közönségét. A Google Stadiára készült verzióban jelen lesz a Crowd Choice, ami azt teszi lehetővé, hogy a YouTube-ra közvetített játékban a nézők megjelölhetik majd, hogy a közvetítő hogyan bonyolítsa a beszélgetést, milyen döntéseket hozzon.
Ehhez hasonló lesz elérhető Twitch-en is, ahol a válaszlehetőségeket számokkal jelölik meg, a közönség pedig szavazhat, hogy a streamernek mire is kellene rányomnia. Ezen kívül a Twitch overlay felületét használva belenézhetünk majd a streamer inventoryjába és megtekinthetjük a karakter lapot, skilleket, varázslatokat.
Mint azt a Larian kifejti, a cél végső soron az, hogy a streamer egyfajta "dungeon master" szerepet töltsön be a közönsége számára, és így tulajdonképpen a közönség akkor is a játék és a sztori része legyen, ha az adott nézőnek nincs is meg a játék.
Persze, minden platformon dönthet úgy is a streamer, hogy kikapcsolja ezeket a lehetőségeket.
A Larian közölte továbbá, hogy a játék motorja, fejlesztői eszközei már egy ideje elkészültek, a munkafolyamatok pedig kialakultak és letisztultak. Ennek megfelelően most már jóval gyorsabb tempóban tudják végezni a tartalomgyártást, azonban még így is hosszú idő egy ilyen nagy játék felépíteni, főleg, ha belevesszük a rengeteg választási lehetőséget, és az ezekből fakadó elágazásokat.