Az Xbox 360-nak és a PS3-nak állított volna ellenfelet a Nintendo

A GameCube utóda igazi HD-konzol lehetett volna, a nagyok ellen tervezték harcba küldeni.

Az Xbox 360-nak és a PS3-nak állított volna ellenfelet a Nintendo

Olyan információk kerültek elő a "gigaszivárgásból", aminek nyomán az utóbbi időben rengeteg szigorúan titkos belsős anyag került ki a Nintendótól a nagyvilágra, játékok forráskódjaival, dizájn dokumentációkkal, és most úgy látszik, hogy soha el nem készült konzolok terveivel.

A dokumentációkat átnézve úgy tűnik, hogy egy ideig két dologban gondolkozott a Nintendo a GameCube folytatását illetően:

  • ez lehetett volna egy hordozható konzol,
  • vagy egy olyan erős konzol, ami az Xbox 360 és PS3 szintjét lőtte volna be.

A hordozható változat a GameCube hardverét vitte volna át jóval kisebb formába, és terveztek hozzá egy dokkolót is, amire a GameCube kontrollereit lehetett csatlakoztatni. Ezen kívül a GameCube memóriakártyáit is befogadta volna amellett, hogy SD-kártyák támogatását is ígérte (ami végül a Wii-be bekerült).

Ennél azonban érdekesebb a "GameCube HD", amivel a Nintendo felvette volna a versenyt a Microsoft és a Sony érkező új konzoljaival szemben. A kiszivárgott diák szerint ez a tervezési fázistól körülbelül 2 év alatt jutott volna el a gyártás fázisába, és nagyjából az Xbox 360-nal egyszerre jelent volna meg 2005 végén.

A diákból kiderül, hogy a Nintendo ezúttal az ATI-val működött volna együtt a GPU-n, ami nem meglepő, hiszen előtte a GameCube grafikus processzorát az ArtX tervezte, amit közben felvásárolt az ATI (majd az ATI-t később az AMD).

A Nintendo alapvetően az ATI által 2005-re tervezett GPU-kból válogatott volna. A végtermékből kivették volna azokat a GPU feature-öket, amik kiemelkedően megdrágítják a gyártást a nyújtott előnyökhöz képest, valamint a GameCube-bal szemben nem drága beágyazott memóriát, hanem hagyományos RAM-ot vetettek volna be. Egy későbbi diából az is kiderül, hogy alapvetően 128 bites memóriabusszal számoltak.

Galéria megnyitása

Ezen kívül a Nintendo egy különálló processzor beszerzését tervezte egy meg nem nevezett gyártótól (tippünk szerint ez úgyis az IBM lett volna, hogy megmaradjon a kompatibilitás a GameCube-bal). Erre utal az is, hogy a konzolt úgy tervezték meg, hogy a korai fejlesztői kiteket már létező hardverekből össze lehessen rakni, és így minél hamarabb elindulhasson a játékok fejlesztése (mint ahogy például az Xbox 360 korai fejlesztői készletei is Apple PowerMac számítógépek voltak).

A diák egyértelműen kiemelik, hogy az "Xbox 2"-nek és a PS3-nak szeretnének ellenfelet állítani egy HD-konzollal, ami azonban olcsóbb lehetne a konkurenciánál azáltal, hogy lecsupaszítva, kifejezetten csak a játékokra koncentrál (itt valószínűleg arra gondolhatott a Nintendo, hogy nem implementál olyan multimédiás lehetőségeket, mint az Xbox 360 és a PS3).

Mai szemmel nézve vicces látni, hogy milyen technológiákról beszél a Nintendo: a geometria számítását a CPU-ról áttették volna a GPU-ra, a geometriai teljesítmény megduplázódott volna 2003-hoz képest, az új konzolban alapvető fontosságúnak tekintették a programozható shadereket, amik ráadásul a konzol életciklusa alatt újabb és újabb lehetőségeket tartogattak volna a fejlesztők számára.

Végül persze, mint tudjuk, ez sosem valósult meg, és megkaptuk a Wii-t, ami nyers hardverét tekintve alig különbözik a GameCube-tól - de pont ezért tudott rengeteg hasznot termelni a vállalatnak, főleg, hogy elképesztően kelendő is volt.

Mindenesetre érdekes, hogy milyen konzolt tudott volna összerakni a Nintendo, mert ezek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft-féle útvonalat követték volna. Ugyebár az Xbox 360-ba is meglévő PowerPC alapú processzormagok kerültek, az ATI által fejlesztett, akkor teljesen újdonságnak számító, egységesített shadereket használó GPU-val. Igaz, az Xbox 360 használt beágyazott memóriát, amire ezek szerint a Nintendo nem lett volna vevő.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap