Az új áruházak miatt estek a PC-s játékeladások

A piackutatók szerint ezek némileg összezavarták a vásárlókat.

Az új áruházak miatt estek a PC-s játékeladások

Úgy tűnik, a PC-s felhasználók kevesebb pénzt költöttek tavaly, mint az azt megelőző évben. Az NPD Group piaci elemzője, Mat Piscatella szerint ennek egyébként számos oka van, melyek közül az egyik legnagyobb, hogy az online játékáruházak állóvizét alaposan felforgatták 2019-ben. És ugyan konkrét áruházat nem nevezett meg, nehéz másra gondolni, mint az Epic Games Store-ra.

Piscatella elmondta, hogy összességében az áruházi élmény nem fejlődött tavaly a felhasználók javára, nem az volt a cél, hogy minél egyszerűbb legyen valami, minél több választási lehetőséget nyújtson, és minimalizálja a zavar lehetőségét. Ráadásul a "további áruházak" megérkezése miatt is bizonytalanabbak lettek a felhasználók, nem voltak hajlandóak egy helyen annyit költeni.

Az biztos, hogy ebből a szempontból érdekes év volt a tavalyi. A Ubisoft nagy játékai például egyáltalán nem jelentek meg Steamen, azonban a Bethesda megerősítette, hogy kitart a Valve platformja mellett, az Electronic Arts pedig a 2011-es kilépése óta visszatért a rendszerbe.

Szintén érdekes a Red Dead Redemption 2 sztorija, ami egy hónappal a többi digitális platform után rajtolt Steamen, és úgy látszik, hogy megérte. A SuperData felmérése szerint ugyanis a játék értékesítése jelentős megugrott, miután elrajtolt a Valve platformján, és míg korábban viszonylag langyos érdeklődést mutatkozott a PC-s változat iránt, addig a Steamnek köszönhetően a 406 ezer eladott példány egy hónapon belül felugrott 1 millióra.

A SuperData egyébként megerősíteni látszik az NPD Group elemzőjét, ugyanis a decemberi adatokat nézve is gyengébben teljesített a PC, igaz, akkor nem jelentősen, hiszen vélhetően mindenki ezerrel vásárolt, de még így is 4%-kal kevesebb volt a forgalom, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

Érdekes módon a konzolos költések még inkább visszaestek, egészen pontosan egy év alatt 25%-kal tavaly decemberben, ami mondjuk az elemzők szerint annak is betudható, hogy konzolokon a 2018 decemberi hónap volt a Fortnite legerősebb időszaka, ami brutálisan megdobta a piac összbevételét.

Mindezzel együtt a játékpiac összességében mégis 8%-kal jobban teljesített 2019 decemberében, mint 2018 decemberében, ami a mobilos bevételek 28%-os éves növekedésének köszönhető. Tavaly decemberben a Clash of Clans visszaugrott a mobilos játékok toplistájának első helyére, és történetének legjobb évét zárta.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap