Az elmúlt években a televíziózás egyre inkább előtérbe került, ezen a területen is felgyorsult az innováció, ennek hatására pedig sok érdekes döntés született. Az Apple például szokatlanul nagyvonalúan nyújtja a gyártók számára a különböző tévékkel kapcsolatos szoftveres megoldásait, és innen kiválóan párhuzamot lehet vonni az LG irányába, aki pedig eddig exkluzívan fejlesztette a webOS operációs rendszert, legalábbis mostanáig.
Bejelentette az LG, hogy bármilyen gyártó számára hajlandó lesz a jövőben elérhetővé tenni a webOS operációs rendszert. Ez egy hatalmas jelentőséggel bíró döntés, aminek most még viszonylag nehéz megmondani, hogy mi lesz a következménye. A dél-koreaiak számára is érdekes helyzet alakulhat ki ezzel a lépéssel, hiszen nyerhetnek és veszíthetnek is vele.
A webOS hosszú évek óta etalonként van említve a televíziózásban, és nagyon sokan vásároltak azért LG készüléket, mert azzal együtt kapták csak meg a vállalat által gondosan fejlesztett és nagyon jól átgondolt szoftveres környezetet. Ha az LG ezt átadja más, konkurens gyártónak, azzal erősebb konkurenciát teremt magának. Persze nincs kétségünk afelől, hogy az LG-nél átgondolt döntést hoztak az illetékesek.
Egyébként a webOS éppen nemrégiben esett át egy nagyobb frissítésen, amivel a vállalat például már abba az irányba is elindult, hogy bevételszerzési lehetőséget csempészett a grafikus felhasználói felületbe különböző trükkökkel. És minden bizonnyal az operációs rendszer licencelésért is vastag árat kell majd az érdeklődőknek fizetnie, de ez már csak részletkérdés lesz innentől, hiszen eddig maga a lehetőség sem volt adott.
A webOS nagyon széles támogató bázissal rendelkezik a különböző szolgáltatók és komponensgyártók oldaláról egyaránt. Mögötte áll a Realtek, a Nuance, a Gracenote, a CEVA és számtalan más vállalat között például a Universal Electronics is. És elérhető a felületről dedikált programokon keresztül a Netflixtől a YouTube-on és az Amazonon át a sportműsorokkal foglalkozó DAZN-ig minden fontos streaming megoldás.
És folyamatosan azon van a cég, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a webOS-ből, és ennek érdekében például nemrégiben felvásárolta az Alphonso startupot, aminek arra irányuló fejlesztése volt, hogy a lehető leghatékonyabban tudjon személyre szabott lehetőségeket kínálni a felhasználóknak. És évente több mint 25 millió televíziót ad el a cég a webOS-szel, szóval a tábora 100 milliós nagyságrendben mérhető már most is.
„A webOS platform az egyik legegyszerűbb és legkényelmesebb módszer a filmek és tévéműsorok millióinak elérésére. Megadva a lehetőséget más gyártóknak, hogy csatlakozzanak a webOS TV ökoszisztémához, új útra lépünk, amely lehetővé teszi, hogy sok új tévétulajdonos megtapasztalhassa ugyanazokat nagyszerű felületi megoldásokat és funkciókat, amik eddig csak az LG tévéin voltak jelen.” – mondta el az ügy kapcsán Park Hyoung-sei, az LG otthoni szórakoztatóelektronikai ágazatának elnöke.
Érdekesség a mostani bejelentés kapcsán, hogy ez a lehetőséget kihasználva a partnerek szinte teljesen ugyanazt tudják majd nyújtani bizonyos esetekben, mint az LG. Hiszen például a prémium OLED készülékek számára a képernyőt az esetek túlnyomó többségében az LG biztosítja a különböző márkák számára, és így pedig már a webOS is átvehető lesz, szóval a tévés felhasználói élményt jelentős mértékben határozhatják majd meg az LG megoldásai.
Ha ezt egy kicsit továbbgondoljuk, akkor arra a következtetésre juthatunk, hogy könnyen lehet, ennek a lépésnek a következményeként a cégek a hangzásra és más extrákra nagyobb figyelmet fordítanak majd, mint eddig. Mivel amikor a képernyővel és a szoftveres környezettel nehezebb kitűnni a tömegből, akkor a körítéssel foghatóak meg a vásárlók.
A bejelentés súlyát kiválóan érzékelteti az, hogy az LG-nél sorban állnak az érdeklődők. Globálisan nagyjából 20 gyártó kereste fel rövid idő alatt a vállalatot a webOS használatának a lehetősége kapcsán. Azt nem hozta nyilvánosságra a cég, hogyan néz ki az érdeklődők teljes névsora, de azt már lehet tudni, hogy az RCA, a Ayonz és a Konka biztosan szerepel a lajstromon. A jövőben pedig valószínűleg még többen fordulhatnak majd az LG-hez.