Shop menü

AZ EPIC ELNÖKE SZERINT AZÉRT HISZI MINDENKI, HOGY BÉNA A KLIENSÜK, MERT TÉNYLEG AZ

A cég kliense nem a játékosok kedvence, sőt, sokan kifejezetten gyűlölik azt használni, és nem is hajlandóak telepíteni a Steam mellé.
Török Roland
Török Roland
Az Epic elnöke szerint azért hiszi mindenki, hogy béna a kliensük, mert tényleg az

Az Epic Games folyamatosan azon van, hogy a saját alkalmazásboltja megszorongassa a Steamet, ehhez pedig azt az agresszív taktikát alkalmazta, hogy minden héten ingyenesen osztogat videojátékokat. 

A helyzet viszont sajnos az, hogy a kliensük nem a játékosok kedvence, sőt, sokan kifejezetten gyűlölik azt használni, és nem is hajlandóak telepíteni sem a Steam mellé.Az iPon Epic Games-szel kapcsolatos kommenterdejében is rendszeresen felmerül a téma, hogy mennyire rossz a kliensük, mennyire lassú, használhatatlan vagy funkciószegény. Tim Sweeney, az Epic tulajdosa és vezére ezúttal Lex Fridmannak beszélt többek között a kliensük állapotáról is.

A beszélgetés során elmondta, hogy bár sokat javult a kliensük a kezdetekhez képest, de még mindig nem jó. Szerinte nem fektettek elég nagy hangsúlyt a használhatóságra, és bár többször is átgondolták a dolgokat, tudják, hogy még mindig bénácska, és ez csalódás nekik is és a felhasználóknak is.

Szerinte nem kell mindent átvenniük a Steamtől, de az lenne a cél, hogy ugyanolyan egyszerű és szórakoztató legyen az Epic Games Launcher használata, mint a Steam. 

Például a Steammel ellentétben ők nem fognak fórumokat sem építeni az Epic Games Launcher-be, mivel a partnereik szerint nincs rá szükség. A kiadóknak vannak már előre meghatározott felületeik, amiket szeretnek használni, például Reddit, Discord vagy más hasonló, nincs igényük még egyre, meg tudják szólítani a vásárlóikat máshol.

Sweeney beszélt még a toxikus Steam felhasználókról is, akik a fejlesztőket támadják azért, mert Epic Games szolgáltatásokat használnak.

A Space Marine 2 megjelenésekor a játékosok tömegesen pontozták le azért a címet, mert Epic Games Online Service-t használ. A fejlesztők azonban nem véletlenül választották az Epic Games Online Service-t a játékaik fejlesztése során, hiszen ezzel tudják a legolcsóbb módon, kvázi ingyen működtetni például a cross-play multiplayert. A Steam nem szolgál a fejlesztőknek semmilyen cross-platform funkciót, vagyis amennyiben a fejlesztők szeretnék elérni azt, hogy a konzolosok és a PC-sek együtt tudjanak játszani, akkor az Epic Games Online Service egy életképes és működő megoldás.

A Sony szerinte jól kezelte az elmúlt éveket. Bár eredetileg a Sony-nak nagyon szigorú volt a keresztplatformos üzletpolitikája, sikerült velük levelezéseken keresztül közös hangot találni, így a Fortnite elindíthatta a cross play játékok korszakát. Sweeney szerint a konzolok összességében nagyot nyertek ennek a lehetőségnek hála, a Sony pedig jobban meg tudta erősíteni a pozícióját, mintha zárt maradt volna. Ezzel szemben az Apple a hasonló beszélgetésekre nem volt fogékony, és ennek lett az 5 éves pereskedés az eredménye.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére