Az Apple anno büszkén mutatta be a pillangó (butterfly) mechanikát használó billentyűit, amelyek elsőként 2015 márciusában, a szupervékony MacBook noteszgépben kaptak helyet. A kapcsoló később olyannyira megbízhatónak és strapabírónak tűnt, hogy a MacBook sorozatból a MacBook Pro sorozatba is beszivárgott.
A pillangó mechanizmus a hagyományos ollós mechanikához képest sokkal kompaktabb, így vékonyabb billentyűzeteket lehet vele építeni, ami a noteszgép vastagságára is pozitív hatást gyakorol. Idővel aztán kiderült, hogy a pillangó mechanika ugyanolyan törékeny, mint a nevét adó rovarok, így egyre több panasz tűnt fel a különböző fórumokban, amelyek mind-mind a pillangó mechanika megbízhatóságát és strapabíróságát kritizálták. Eddig az Apple nem igazán reagált a problémára, vagyis aki rendelkezett Apple Care-rel, és a panasza is jogos volt, kaphatott csere billentyűzetet, denem ismerték el a jelenséget általános hibaként, amire csereprogramot kéne kiírni. Apple Care hiányában modelltől függően azonban akár több száz dollárra is rúghatott a billentyűzet cseréje.
A napokban szerencsére alaposan megváltozott a helyzet, ugyanis az Apple elismerte, valóban problémák vannak a pillangó mechanikával szerelt billentyűzetekkel, igaz, tényleges hibajelenségek csak kis százalékban tapasztalhatóak. Ilyen hiba lehet, ha egy-egy billentyűlenyomás váratlanul megismétlődik, vagy egyes billentyűk nem működnek tovább, de az sem normális, ha az egyes billentyűk nem minden lenyomást érzékelnek, vagy éppen beragadnak.
Éppen ezért billentyűzet-javítási programot hirdetett a gyártó, amelynek keretén belül az alábbi noteszgépeknél kérhető ingyenes javítás.
- MacBook (Retina, 12-inch, 2015 eleji)
- MacBook (Retina, 12-inch, 2016 eleji)
- MacBook (Retina, 12-inch, 2017)
- MacBook Pro (13-inch, 2016, Két Thunderbolt 3 Port)
- MacBook Pro (13-inch, 2017, Két Thunderbolt 3 Port)
- MacBook Pro (13-inch, 2016, Négy Thunderbolt 3 Port)
- MacBook Pro (13-inch, 2017, Négy Thunderbolt 3 Port)
- MacBook Pro (15-inch, 2016)
- MacBook Pro (15-inch, 2017)
A vizsgálat során először megállapítást nyer, valóban jogosult-e az adott konfiguráció a javításra, vagy sem. Ha jogosult, megnézik, hogy egy-két billentyűt kell-e cserélni, vagy a teljes billentyűzetet. A javítás időtartama mindig attól függ, milyen szervizre van szükség és rendelkezésre állnak-e a cserealkatrészek.
Az érdeklődőknek fel kell keresniük a legközelebbi hivatalos Apple szervizpartnert, előtte viszont érdemes adatmentést is készíteniük – ajánlja az Apple. Ebben ez az oldal nyújt segítséget, ahol az Apple ID és a hozzá tartozó jelszó megadása után könnyedén megtalálhatjuk a legközelebbi hivatalos szervizt.