Az AMD FidelityFX Super Resolution felskálázó technológiájának legfrissebb kiadása, a 2.2-es verzió még a CES 2023 idején mutatkozott be, és elég sok területen hozott újításokat, amelyeknek köszönhetően összességében jobb képminőség és teljesítmény mellett élvezhetjük az egyes címeket. Az FSR 2.2-es verziójával kapcsolatban anno elhangzott, hogy forráskódja rövidesen elérhetővé válik, így a játékfejlesztők implementálhatják a technológiát új és régi címeikbe. Az AMD fejlesztőcsapata már el is készült a szükséges munkákkal, ennek megfelelően az FSR 2.2 forráskódja nemrégiben elérhetővé is vált.
Az újítások hatására kevesebb lesz a gyors mozgások alkalmával tapasztalható esetleges szellemképesedés, valamint a temporális stabilitás is javulni fog, azaz kevesebb villódzásra számíthatunk. Jó hír lehet, hogy a HDR támogatás mellett elérhető vizuális élmény is javul, azaz a magas dinamika-tartományból több marad elérhető, mint korábban, valamint a „pezsgéshez” hasonló képhibákból is kevesebb lesz. A HDR tartalmakhoz kapcsolódik még az is, hogy többféle HDR bemenetet képes kezelni az új FSR, mint korábban, lényegében ez okozza majd, hogy nagyobb dinamika-tartományt lehet élvezni az előző generációs implementációkhoz képest.
Fontos komponens az új API Debugger is, ami segít a játékfejlesztőknek az FSR technológia implementálási folyamatának egyszerűsítésében. Ettől még tény marad persze, hogy az FSR 2.0-ról vagy az FSR 2.1-ről könnyebb lesz FSR 2.2-re váltani, mint ha FSR 1-ről indulna az adott fejlesztő. A vállalat csapata azt ajánlja a játékfejlesztőknek, hogy építsék újra a teljes integrációt, nem elég csak a könyvtárak fájljait cserélni. Ezzel együtt a Reactive Mask és a Transparency & Composition Mask funkciókat is módosították egy kissé az FSR 2.2 esetében, vagyis ezeknél is szükség lesz némi finomhangolásra az egyes játékok esetében.
Az FSR 2 térhódítása elég dinamikus, ugyanis az AMD elmondása szerint már 110 játék alkalmazza a technológiát, míg az FSR 1 további 140 cím alatt elérhető, vagyis az FSR ökoszisztéma jelenleg 250 játékon belül használható. Az AMD ígérete szerint az FSR 2.2 frissítést hamarosan az Unreal Engine plugin is megkaphatja. Ezzel egy időben azt is megmutatták, mire képes az FSR 2.2 a Forza Horizon 5 alatt – erről a fenti videó rántja le a leplet.