A Radeon RX 7900-as sorozat két tagjának leleplezésekor több érkező technológiáról is szó esett, amelyek között jelen van a HYPR-RX. Ez a technológia valamikor 2023 első felében érkezik, érdekessége pedig az, hogy több meglévő technológiát kombinálva lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy kattintássa gyorsulást érjenek el a különböző játékok alatt, miközben még a bemeneti késleltetést (input lag) is csökkenteni tudják, vagyis a játék reszponzivitása, azaz válaszideje javul.
A HYPR-RX gyakorlatilag három meglévő technológiát hoz egy tető alá: az egyik a Radeon Super Resolution, a másik a Radeon Boost, míg a harmadik a Radeon Anti-Lag. Ezek mindegyike elérhető az AMD Radeon Software aktuális kiadásán belül, ám a HYPR-RX integrációra még várni kell néhány hónapot. A HYPR-RX funkció engedélyezésével lényegében aktiválódnak az említett technológiák, így az Anti-Lag funkció csökkenti a bemeneti késleltetést, a Boost funkció engedélyezi a dinamikus felbontás-skálázást, míg az RSR a natívnál alacsonyabb felbontáson renderelt tartalom felskálázását teszi lehetővé.
Ahogy az az ilyen „kulcsrakész”, könnyen engedélyezhető, több technológát is összefogó alapbeállításoknál lenni szokott, a funkció nem lesz mindenki számára ideális. A Radeon Super Resolution igazából az FSR 1.0-s algoritmus köré épül majd, aminek van egy nagy előnye: driver szintjén üzemel, azaz nincs szüksége a játékbeállítások manuális módosítására, cserébe viszont nem feltétlenül kínál olyan képminőséget, mind például az FSR 2.0 támogatás – utóbbi persze a már FSR 2.0 támogatással felvértezett címeknél lesz lényeges szempont, amelyekből azért még nincs sok.
Az AMD csapata természetesen belsős teszteket is készített annak érdekében, hogy képet kaphassunk azzal kapcsolatban, milyen előnyökre is lehet számítani a HYPR-RX esetében, már ami a teljesítményt illeti. A Dying Light 2 teszt alkalmával az FPS érték a korábbi 90-es szintről 166-ra ugrott, ami 85%-os gyorsulást eredményez. A teszt 1920 x 1080 pixeles natív felbontás és a High Preset beállítása mellett történt, méghozzá egy RYZEN 9 7900X processzor és némi DDR5-5200 MHz-es rendszermemória mellett. A HYPR-RX jóvoltából a tényleges felbontás a felskálázást követően 1440p volt, a késleltetés pedig közel harmadára csökkent: 30 ezredmásodpercről mindössze 11 ezredmásodpercre.
Az egyelőre nem derült ki, hogy a HYPR-RX technológia, ami a Radeon Software felhasználói kezelőfelületén keresztül lehet majd engedélyezni, pontosan mikor debütál, csak annyi tűnik biztosnak, hogy még a következő esztendő első felében elérhetővé teszik. A technológia a modern Radeon videokártyákat támogatja majd, beleértve a mobil verziókat is, ám ennél pontosabb információ jelenleg még nem áll rendelkezésre.