A fejlesztő Panache Digital bejelentette, hogy a régóta várt Ancestors: The Humankind Odyssey augusztus 27-én fog megjelenni, PC-re első körben az Epic Store-ban, majd az év második felében valamikor egyéb áruházakban is.
Egy új videót is kaptunk, ami egy kicsit jobban rávilágít arra, mit is kell majd csinálnunk a játékban. A cél tulajdonképpen az, hogy magunkat és klánunkat átvezessük több millió év evolúcióján keresztül, ez pedig nem lesz egyszerű feladat.
Habár valójában egy karaktert irányítunk (legyen az éppen egy felnőtt, vagy egy újszülött), nem csak magunkért, de a klánunk túléléséért is felelősek vagyunk: ragadozókat kell legyőznünk, ételt kell találnunk, segítenünk kell a beteg bajtársainkon, és közben még valahogy bővíteni is kell a klánunkat. A gyerekek születésével átmentődik a már megszerzett tudás, így a klánunk folyamatosan fejlődhet és gyarapodhat.
Fontos mechanizmus lesz a félelem: amikor új területeket fedezünk fel, az ösztöneink mindenféle rossz dolgot súgnak majd, amit le kell győzni, és ha sikerül ezen felülkerekedni, akkor bővíthetjük a klánunk területeit.
Az egész dolog egyfajta pontrendszerre épül: ha sikeresen fogunk ki egy halat, azzal tulajdonképpen pozitív tapasztalatot szerzünk, és fejlődünk, míg ha leesünk egy mélységbe, miközben mézet próbálunk szerezni egy fa tetejéről, akkor az visszaveti az evolúciós képességünket.
A játék vezető fejlesztője az a Patrice Désilets, aki az első három Assassin's Creed kreatív igazgatója volt a Ubisoftnál, és már hosszú évek óta dolgozik az Ancestors megvalósításán. A projekt nagyon ambíciózusnak tűnt a kezdetektől, de valószínűleg ha valaki, akkor ő nem fog csalódást okozni.