Shop menü

ÁTDOLGOZZA A KREATÍVOKAT ÖSZTÖNZŐ PROGRAMJÁT A TIKTOK, KÖNNYEBB LESZ PÉNZHEZ JUTNI

Az Effect Creator Rewards programba egyszerűbben be lehet majd kerülni, és több millió dollárt oszt szét a vállalat az ambiciózus készítők között.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Átdolgozza a kreatívokat ösztönző programját a TikTok, könnyebb lesz pénzhez jutni

A TikTok folyamatosan dolgozik azon, hogy a lehető legtöbb bevételszerzési lehetőséget biztosítsa a platformján, miután korábban ezt a dolgot eléggé elhanyagolta. Mostanra a cég nemcsak azoknak nyújt jutalmat, akik videókat publikálnak rendszeresen – és ezekkel nagy nézettséget érnek el –, hanem azoknak is, akik kreatív eszközöket gyártanak.

Mint az ismeretes, a TikTokon a videókban jelentős hozzáadott értéke lehet egy-egy szűrőnek, effektnek vagy mini játéknak is. Számos esetben az emberek csak azért készítenek videót, hogy egy felkapott filtert használjanak, és meglovagoljanak egy őrülethullámot. Ezért találta ki a platform, hogy kellene valami, amivel ösztönözni lehet azokat, akik önszántukból gyártanak a platformra különböző „kiegészítőket”. Erre a célra született meg az Effect Creator Rewards program.

Ezt a kezdeményezést a TikTok első körben 6 millió dollárral támogatta meg. Ebből a jelentős összegből szerezhetnek részesedést azok a kreatív készítők, akik vírusként terjedő effekteket, szűröket tudnak letenni az asztalra. Májusban indult el az Effect Creator Rewards program, és most a TikTok bejelentette, hogy ezt jelentősen átalakították az elmúlt hónapokban gyűjtött tapasztalatok és felhasználói visszajelzések fényében.

Galéria megnyitása

A TikTok híres volt arról már korábban is, hogy meghallgatja az embereket, és nem fél belenyúlni a rendszerébe, ha azt az adott formában nem szeretik a népek. Most is ez történt, és lényegesen könnyebbé tette, hogy pénzhez lehessen jutni a szűrők, effektek létrehozásával. Főleg azoknak lesz majd jobb az új helyzet, akik kezdőként igyekeznek előrébb jutni.

Eddig az volt az egyik alapvető elvárás, hogy az adott készítőnek rendelkeznie kellett egy olyan kreatív eszközzel, amit legalább 500 ezer video publikálásához felhasználtak. Szóval lényegében legalább egy brutálisan népszerű effektet, filtert vagy egyebet fel kellett mutatnia. Innentől azonban sokkal egyszerűbb dolga lesz azoknak, akik lelkesen publikálnak. A friss szabályban már az szerepel, hogy elég az is, ha legalább 1000 videóban megjelenik a kreálmánya, de három dolognak is át kell lépnie ezt a határt.  

Azt nem tudjuk, hogy most a kifizetések pontosan miként mennek majd, de az eredeti formációnál az 500 ezer videó elérésével 700 dollárt lehetett keresni, és minden további 100 ezer felhasználás után újabb 140 dollár járt 90 napon belül. Mostantól a pénzcsapok már 200 ezer alkalmazást követően megnyílnak. A készítők pedig minden népszerűbb szűrő, filter és más egyéb után kapnak majd kisebb-nagyobb összeget az elszámoláskor.

Galéria megnyitása

Eredetileg a TikTokra szűrőket és egyebeket készítők igazából semmi nem kaptak, teljesen ingyen csinálták a tartalmakat. És egyébként már úgy is sokan voltak, akik szerették volna megmutatni a kreativitásukat, és fizetés nélkül is dolgoztak. A májusban bevezetett rendszer viszont célt adott a készítőknek.

Egyetlen effekttel vagy más egyéb kiegészítővel maximum 14 ezer dollárt lehetett keresni, és azok a készítők, akik ontották magukból a vírusként terjedő megoldásokat, akár havi 50 ezer dollárt is kereshettek. Ezek a limitek valószínűleg továbbra is élnek, de a kisebb népszerűségű effektekkel azért szerényebb összeget lehet majd megkeresni.

Ez a monetizációs program nem fut még globálisan, de egyre több országban csatlakozhatnak a lelkes készítők. A mostani átalakítással együtt számos ország felé nyit a TikTok. Egyebek mellett már Japán, Brazília, Ausztrália és Kanada is részesülhet ebben.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére