A Radeon RX 7900-as sorozat rajtja óta néhány kérdés foglalkoztatja a PC-s közösséget, közülük is azokat, akik tervezik az AMD RDNA 3 architektúra köré épülő videokártyák vásárlását a nem is oly távoli jövőben.
Az egyik ilyen témakör az, hogy az AMD miért nem állította a rivális GeForce RTX 40-as sorozat aktuális példányait a Radeon RX 7900 XTX és a Radeon RX 7900 XT eredményei mellé a bemutató alkalmával. Erre Frank Azor, az AMD egyik illetékese válaszolt a PCWorld munkatársának adott interjújában. Frank Azor, aki a gamereknek szánt termékek vezető mérnöke és a marketing részleg vezetője, megerősítette, hogy a gyártói eredmények közül azért maradtak ki az új generációs Nvidia videokártyák, mert a GeForce RTX 4080-as modellek, amelyek közül már csak a 16 GB-os verzió megjelenésére számíthatunk, egyszerűen nem rajtoltak még el, így tesztre sem tudtak beszerezni ilyen videokártyát.
A GeForce RTX 4090 egészen egyszerűen más liga, mint a Radeon RX 7900 XTX: eleve a GeForce RTX 4080 ellen szánták az újdonságot, ami 999 dolláros árával nem is lehet a 60%-kal drágább GeForce RTX 4090 kihívója. Ezt persze a rajongók és a szivárogtatók nem így gondolják, éppen ezért a gyártói eredmények alapján már megpróbálták megbecsülni, mire mehet a Radeon RX 7900 XTX az AMD aktuális csúcskártyájával szemben, már ami a teljesítményt illeti. A jelek szerint ezek a számok tényleg túlságosan optimisták lehetnek, ahogy az sejthető volt, az viszont később derül ki, pontosan milyen teljesítményre képes a Radeon RX 7900 XTX, és ez hogyan viszonyul a 16 GB-os GeForce RTX 4080, illetve a GeForce RTX 4090 szintjéhez.
Szóba került még a másik fontos kérdés is, nevezetesen az FSR 3.0-s technológia, amit a Radeon RX 7900-as széria rajtjakor mutattak be, ám csak annyit árultak el az érkezésével kapcsolatban, hogy valamikor 2023-ban számíthatunk a megjelenésére. Érthető módon sokakat foglalkoztat, hogy az FSR 3.0 csak az RDNA 3 alapú videokártyákat támogatja-e, vagy a régebbi modellekkel is kompatibilis lehet-e. Frank Azor szerint egyértelműen utóbbiról van szó, vagyis az FSR 3.0 az RDNA 3 alapú videokártyák mellett a régebbi modelleket is támogatni fogja, sőt, a rivális videokártyákon is használható lesz.
Az FSR 3.0 igazából nem a DLSS 3.0 miatt készülő technológia, ami egyfajta gyors reakciónak tűnhetett; sokkal régebben indult fejlesztésről van szó, ami az eredeti filozófiát követve az RDNA 1, az RDNA 2 és az RDNA 3 alapú megoldások mellett a riválisok modelljeit is támogatja, éppen ezért elég sok munkába telik a megfelelő optimalizációk és a kompatibilitás megvalósítása.
Frank Azor szerint egy architektúra támogatását nem nehéz megoldani – ezzel a DLSS 3-ra utalt, ami jelenleg csak a GeForce RTX 40-es sorozat tagjait támogatja –, ám a szélesebb körű támogatás már keményebb dió. Az AMD fejlesztőcsapata igazából mindent megtesz azért, hogy minél több architektúra támogatása bekerüljön a repertoárba – idővel kiderül, sikerül-e teljesíteni a terveket.