Mindhárom videokártya-gyártó vállalat kínálatában találunk már felskálázó technológiákat, amelyek arról gondoskodnak, hogy egy adott játék normális sebesség mellett fusson az adott rendszeren a monitor natív felbontásán, vagy éppen az általunk választott egyéb felbontáson, ha a videokártya nyers erőből nem tudja megoldani a feladatot. Az Nvidiánál erről a DLSS technológia gondoskodik a Tensor magok révén, míg az Intel háza táján az XeSS technológia segítségével lehet felskálázni a különböző játékok képkockáit a kívánt szintre, ebben pedig az AI feladatok gyorsításáért felelős hardverkomponensek segítenek.
Az AMD ezzel szemben nem használt eddig AI alapú felskálázást, a jól ismert Fidelity FX Super Resolution, amit FSR néven szokás emlegetni, algoritmus segítségével, neurális hálózat alkalmazása nélkül dolgozik, aminek megvannak a maga előnyei és hátrányai.
Az FSR következő generációs kiadása ebből a szempontból érdekesebbnek ígérkezik, ugyanis az AMD technológiai vezetője, Mark Papermaster arról tett említést a No Priors munkatársainak adott nyilatkozatában, hogy az vállalat a későbbiekben AI alapú felskálázó technológiát is elérhetővé tesz. Ahogy a szakember elmondta, az elsődleges szempont az volt, hogy az AI-hoz kapcsolódó feladatok gyorsítását végző hardver minél szélesebb körben elérhetővé váljon. Ennek érdekében mind a RYZEN 7040-es és 8040-es sorozatú mobil APU egységek, mint az asztali RYZEN 8000G sorozatú APU egységek két felsőkategóriás tagja, mind pedig a Radeon RX 7000-es és a RYZEN 7000-es sorozatú processzorok kaptak már ehhez szükséges támogatást vagy hardveresen, vagy utasításkészletek formájában, így képesek a megfelelő gyorsítás megvalósítására.
A hardver tehát rendelkezésre áll, így idén a szoftveres részt is elérhetővé tehetik, a teljes termékpaletta esetében, ennek első alapköveit már le is tették. Windows fronton a RYZEN AI segíti majd az AI-ban rejlő lehetőségek kamatoztatását, de később számos egyéb technológia is kap AI funkcionalitást, beleértve az FSR-t is. Arról egyelőre nem esett szó, pontosan mikor jelenhet meg az FSR következő generációs verziója, de nem lennénk meglepve, ha a játékfejlesztőket célzó GDC 2024 alkalmával további információ is napvilágot látna vele kapcsolatban.