A Huawei folyamatosan tör előre, tavaly már negyedéves szinten meg tudta előzni az Apple-t a mobilpiaci eladások tekintetében, és az év végén is majdnem sikerült leköröznie a cupertinói alakulatot. Látszólag jól fut a szekér, de kínai alakulat a jelek szerint nem fog hátradőlni, újabb lépésekre készül annak érdekében, hogy minél előbb átvehessen a koronát a Samsungtól.
A Huawei kettő fő területből szerzi a bevételét, a mobiltelefonok mellett jelentős a vállalat telekommunikációs és hálózati ágazata is. De tavaly már a fogyasztói eszközök termeltek több pénzt, és ezeknek köszönhetően javult a vállalat profitképessége is. Éppen ezért az idei évtől kezdve még több energiát fektet majd ebbe a részlegbe. Richard Yu egyebek mellett bejelentette az új kétmárkás stratégiát, ami értelemszerűen a Huawei és a Honor márkák további erősítésében fog megnyilvánulni.
A Huawei elsődleges célja mostantól az, hogy a Honort még jobban felhozza, megerősítse. A Honor almárka már eddig is jól teljesített, tavaly egészen elképesztő, 170 százalékos növekedést produkált az eladásokat tekintve, de továbbra is a Huawei logóval ellátott eszközökből fogy több. Most a cég azt szeretné elérni, hogy a Honor akár még magában is elég erős legyen ahhoz, hogy akkora forgalmat generáljon, ami elég lenne a mobilpiaci második helyhez Kínában, nemzetközi szinten pedig a negyedik helyig jönne fel.
Annak érdekében, hogy a Honor okostelefonok még nagyobb példányszámban találhassanak gazdára, az eddiginél is szorosabb együttműködés lesz a különböző márkák fejlesztői között, és még nagyobb lesz az átjárás a technológiai megoldások szintjén. Azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy ez mit takar majd a való életben, de az például kiderült, hogy még idén bevetésre fog kerülni az 5G támogatást is biztosító Honor – ez már az új stratégia eredményeként érkezhet. Ezen felül pedig azt sem tartjuk kizártnak, hogy jobb kamerás képességekkel rendelkező Honorok is befuthatnak, mert eddig az ilyen megoldásokat látványosan megtartotta a Huawei eszközök számára a gyártó. A stratégiaváltásnak hála a terjesztésben is lesznek változások, így több helyre juthatnak majd el a Honorok. (Korábban a Honorok főleg online értékesítéssel fogytak, de már a boltokba is sűrűbben jelenhetnek majd meg.)
A Honor erősödése a Xiaomi számára lehet fájó, mert ezek a márkák nagyjából ugyanazon a vásárlókörön osztoznak. Mindketten kiváló ár-érték arányú eszközöket igyekeznek letenni az asztalra, és bár a Xiaomi általában jobb hardvert tud kínálni adott áron, a Huawei által tolt Honor sok vásárló számára lehet csábítóbb.