A Windows üzletág is megérzi a hardverpiac gyengélkedését

Kevesebb licenc fogyott az OEM Pro és a non-Pro szegmensben is, bizonyos üzletágak viszont nagyon erősen húzták a vállalat szekerét.

A Windows üzletág is megérzi a hardverpiac gyengélkedését

A hardverpiacon az elmúlt hónapok során egy kicsit felborította a terveket és az előrejelzéseket az a tény, hogy egyes Intel processzorokból hiány alakult ki, így az OEM-ek nem tudtak annyi PC-t és noteszgépet készíteni, mint amennyi a korábbi tervekben szerepelt. A gyengélkedés az SSD és a DRAM piacra is rányomta bélyegét, ám nem csak ezek a szegmenseket, hanem a szoftverpiacot is negatívan érintették az aktuális körülmények. A Microsoft legfrissebb beszámolója alapján úgy tűnik, a Windows üzletág gyengébben teljesített a vártnál, mivel a Windows OEM eladások alacsonyabbak lettek, ez pedig nagyrészt az előbb részletezett hardverhiánynak köszönhető.

A teljes PC piac esett egy kicsit, így az OEM Pro és a non-Pro árbevételek egyaránt csökkentek a Windows üzletágon belül. Az OEM Pro bevételek esetében 2%-os csökkenést könyvelt el a cég, ami nagyjából akkora mértékű, mint amekkora csökkenés az üzleti konfigurációk szegmensében is mutatkozott. Az OEM non-Pro részleg, vagyis az átlagfelhasználóknak szánt megoldások piaca ennél sokkal nagyobb, 11%-os mértékben csökkent, így nagyobbat esett, mint a PC-s piac. A kevesebb OEM Windows eladás miatt a Microsoft Office konzumerpiaci eladásai is visszaestek.

Ennek ellenére a „More Personal Computing” üzletág mégis 13 milliárd dolláros árbevételt könyvelhetett el, ami az előző negyedévhez képest 7%-os növekedést jelent. Ez nagyrészt a jól fogyó Surface Pro 6 és a Surface Laptop 2 modelleknek köszönhető.

A Surface részleg egyébként nagyon jól teljesített, ugyanis negyedéves szinten 30%-kal nőtt a teljes árbevétel, ami így 1,86 milliárd dollárt tett ki. A játékos részleg szintén jól teljesített, hiszen 8%-kal emelkedett a teljes árbevétel, ami az Xbox játékkonzoloknak, valamint az Xbox Live és a Game Pass szolgáltatásoknak köszönhető.

Remekül teljesített az Azure üzletág, hála az egyre nagyobb figyelemnek, amelynek köszönhetően 76%-os javulás következett be, de a LinkedIn is kiváló eredményt ért el a maga 29%-os bevételnövekedésével. A Microsoft mindent összegezve 32,5 milliárd dolláros teljes árbevétellel és 8,4 milliárd dolláros profittal zárta a legutóbbi negyedévet.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward