A Valve szerint a modderek már dolgozhatnak a VR mentes Alyx módon

Egyelőre viszont nem tudják, mit hoz a jövő.

A Valve szerint a modderek már dolgozhatnak a VR mentes Alyx módon

A Half-Life: Alyx hétfői startja kétségtelenül játéktörténelmi pillanat, ám a játék VR-ra való építése sokakat zavar, hiszen nem mindenki akar vagy tervez VR szemüveget vásárolni.

A VGC-nek adott interjúban Robin Walker dizájner elmondta, hogy a csapatban nagyon aggódtak amiatt, hogy mi lesz a közönség reakciója, hogy 12 év után csak VR-ra készítik el a játékot. Elmondása szerint sokkal jobban féltek a bejelentéstől, mint magától a játék sikerétől. Úgy voltak vele, hogy ha jó a játék, akkor az emberek megbocsájtanak nekik, ha meg rossz lesz, akkor kit érdekel, egyszerűen csak elbuktak.

A projektet még 2013-ban kezdték, Half-Life 2 assetekkel építették meg a környezetet VR-ban és amikor felrakták a szemüveget az emberekre, azok mindig el voltak ájulva a látványtól. Így amikor elkezdődött a fejlesztés, azért választották City 17-et, hogy egy nosztalgia faktor is beindulhasson a régi rajongóknál. Kezdetben próbálkoztak VR nélküli megoldással, de hamar rájöttek, hogy a VR nagyon sokat hozzáad az élményhez és inkább elkezdtek a csak VR megoldások felé fordulni.

Walker szerint egyáltalán nem gond, sőt számít is arra, hogy már készülnek is a VR nélküli modok a játékhoz. Tudták, hogy sokan megfogják kérdőjelezni, miért csak VR-ra készül a játék, gondolkodtak rajta, hogyan magyarázhatnák meg, de arra jutottak, hogy a játék maga el tudja mondani, hogy miért erre készült és az emberek hamar meg fogják érteni. Ha a modok elkészülnek, rengeteg olyan dolog ki fog veszni a játékból, ami miatt egyértelművé vált, hogy miért a VR-t választották. Walker kicsit bízik is abban, hogy elkészül egy ilyen mód és az emberek ráébrednek arra, hogy mennyivel jobb VR-ban a játék, mennyi mindent veszítenek el, ha anélkül játszanak.

Walker szerint abban a luxus helyzetben vannak, hogy nem létfontosságú az, hogy hány példányt adnak el az Alyx-ból. Természetesen mindig szeretnék a lehető legtöbb emberhez eljuttatni címeiket, de mindig figyelnek azért a felhasználók visszajelzéseire. Most az elemzések ideje jön, úgy gondolja, az elkövetkezendő fél évben a Valve-on belül mindenki az Alyx fogadtatásáról fog beszélni, ők is vizsgálni fogják a Steam statisztikákat.

A VGC megkérdezte ezután, hogy akkor a Valve-nál nem kötelező VR címként elkészíteni a következő játékokat, amire a válasz az volt, hogy nem, de ezzel együtt a nem VR játékosok felé sincs semmilyen elkötelezettségük. Az ő cégük nagyon nagy szabadsággal rendelkezik és ezért nincs olyan víziójuk, amit mindenképpen követniük kéne, ezért egyszerűen csak nem tudják mit hoz a jövő. Szerintük viszont nem kell 13 évet várni a következő Half-Life játékra.

A Half-Life: Alyx fogadtatása rendkívül pozitív mind a kritikusok, mind a játékosok körében. Hamarosan az iPon.hu-n is jelentkezünk egy teszttel.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap