A hordozható VR szemüvegek bár önmagukban is csodás megjelenítésére képesek, azért mégiscsak mobileszközökről beszélünk, amik számára nagyon kevés energia áll rendelkezésre a szoftverek futtatására.
Azért, hogy mégis képesek legyenek ezek az eszközök az akár fotorealisztikus grafikára, a több száz wattos teljesítményű számítógépekkel összeköthetőek maradtak. A Virtual Desktop pedig egy piacvezető vezeték nélkül használható applikáció, amit Guy Godin fejlesztő egyedül készít az Oculus Go óta, és mára már szinte minden hordozható VR eszközön működik.
Az XR2-es chippek esetében pedig további fejlődés várható, ugyanis Guy Godin a Qualcommal közösen elhozott egy új felskálázó módszert a VR eszközökre, amivel kisebb felbontás mellett is magas felbontásúnak tűnik a kép. Az SGSR, avagy a Snapdragon Game Super Resolution a legelterjedtebb XR2-es chippes VR eszközökön már el is érhető, így a Quest 2, Quest Pro, Pico Neo 3, Pico 4 már használhatja is, illetve hamarosan a Vive Focus 3, illetve a Vive XR Elite is megkapja majd.
Az SGSR bármilyen játékkal működik, így a gyengébb PC-ken is látványos javulást érhetünk el. További részletek a Qualcomm weboldalán olvashatóak.