Shop menü

A QUALCOMM FEDÉLZETI RENDSZERÉVEL JÖN A FELVILLANYOZOTT RENAULT MEGANE

A harmadik generációs Snapdragon Automotive Cockpit bukkant fel a jármű infotainment rendszere mögött.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Qualcomm fedélzeti rendszerével jön a felvillanyozott Renault Megane

A különböző chipgyártók és chiptervezők az elmúlt években egyértelműen egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a személygépjárműveket meghódítsák. Valamilyen formában szeretnének közel kerülni a gyárműiparhoz. Mindenki igyekszik a maga módján vonzó megoldásokkal előrukkolni. És a Qualcomm úgy fest, hogy révbe érni látszik.

Már több autógyártóval is sikerült megállapodást összehoznia a Qualcommnak, és most egy igazán fontos termése érett be a vállalat törekvéseinek. A Google-lel kötött partnerkapcsolatát is kihasználva sikerült szerződnie a Renault-val, aminek eredményeként megszületett az új generációs Megane E-TECH Electric infotainment rendszere.

Galéria megnyitása

A friss Megane mindenképpen érdekes jármű önmagában is, és nagy valószínűséggel sok fogy majd belőle az elkövetkezendő években, ami a Qualcomm számára is jó hír lesz már ilyen formában. A harmadik generációs Snapdragon Automotive Cockpit platform nagyon jól skálázható, és a partnerek igényeinek megfelelően lehet ezáltal alakítani. Ideális lehet már olcsó, de akár magasabb átkategóriás járművek kiszolgálására is. A Reanult a Megane révén a középkategóriát veszi célba, és ennek megfelelő konfigurációt használ.

Van a járműben fixen egy 12,3 hüvelyes műszerfal, aminek a felbontása 1920 x 720 képpontos lett, és ezen fognak megjelenni menet közben a legfontosabb információk, így akár a tolatókamera képét is ide értve. A szórakoztatórendszer pedig egy 9 vagy egy 12 colos képernyővel lesz felvértezve, itt már az dönt majd, hogy milyen felszereltség mellett teszi le a voksát a vásárló. A kisebb panel 1250 x 834 képpontos felbontással szolgál majd, a nagyobbik pedig 1562 x 1250 képpontos lesz.

Galéria megnyitása

Természetesen az elsődleges kezelőszerv itt már a megjelenítőknek a felülete lesz, minden érintésérzékenyre lett tervezve. És az Android Automotive szoftveres környezet fog munkába állni a Megane E-TECH Electric fedélzetén. Ennek megfelelően lehet majd alkalmazásokat letölteni és telepíteni a Google Play Áruházból, valamint a Google Assistant is elérhető lesz, tehát beépített mikrofonokkal is szolgál majd a jármű. A Google Térkép pedig mutatja majd például a töltőket és az oszlopokhoz vezető utat, adott esetben pedig azt is, milyen a hely kihasználtsága éppen.

Egy jól kezelhető, átlátható fedélzeti rendszerről beszélhetünk itt a felek elmondása alapján. A használatot néhány fizikai gomb is tarkítani fogja azért. Értelemszerűen mindenki arra törekedik, hogy megfelelő szoftveres környezetet alkosson, bár ez a járművekben ma még sokszor nem jön össze. A látványra is adtak a tervezők, lesz belső világítást, amit szintén a Qualcomm platformja fog vezérelni.

Galéria megnyitása

Itt lesz első alkalommal széles körben elérhető ARM alapon az Android Automotive platform egyébként, ami érdekesen hangzik, hiszen ez már felbukkant néhány autóban, de más járművekben eddig az aktuálistól eltérő szoftver volt. A Qualcomm hardveres háttere jelentősen épít a gépi tanulás gyorsítására, amit a jövőben változatos módokon használhatnak majd ki a vállalatok. És frissítésekkel az új Megane is kaphatja majd a fejlettebb funkciókat, hiszen az OTA frissítés itt már akadálytalanul mehet.

Ha pedig már itt tartunk, akkor egy kicsit nézzük meg, mit ígér a finoman „el-SUV-osított” Renault más szempontokból. Teljesen új padlólemezre épül a jármű, és kétféle akkumulátorcsomaggal lesz megvásárolható, érkezik 40 és 60 kWh-s belőle. Ezek 300 és 470 km-es hatótávolságot ígérnek ideális körülmények között (WLTP). A legnagyobb támogatott töltési teljesítménye 130 kWh-s, így fél óra töltés alatt 200 km-nyi autópályás tempóra elég energia fog belefolyni.

Galéria megnyitása

A 4,21 méteres autót 218 lóerős motor mozgatja majd 300 Nm-es csúcsnyomatékkal, és nagyon dinamikusan mozog majd az utakon, hiszen 7,4 mp alatt el tudja majd érni a 100 km/h-s tempót. Könnyebb a hajtáslánca, mint ami a Zoé alatt dolgozik, ami nagyszerű eredmény. Részben ennek is köszönhetően még a nagyobb akkumulátorcsomaggal is csak 1,6 tonnás lesz a jármű. És a nagy alapterületen 440 liternyi csomagtérnek is jutott hely, szóval tágas is, bár nem annyira, mint a korábbi Megan generációk, amik még nem hordták ilyen magasan az orrukat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére