Shop menü

A PROFITJÁT ELÉGETVE TUDJA FENNTARTANI BEVÉTELEIT A HUAWEI

A Huawei továbbra is egészen jó pénzügyi eredményeket tud villantani, legalábbis addig, ameddig nem nézi meg valaki jobban is a számokat.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A profitját elégetve tudja fenntartani bevételeit a Huawei

Nagyon nehéz körülmények között kell helytállnia a Huawei-nek, számára a rossz gazdasági helyzet igazából is kihívás, hiszen sokkal nagyobb fejfájást okoz számára az, hogyan tudja fenntartani az alkatrészellátását, és hogyan tud új termékeket fejleszteni. Mostanra a legtöbb amerikai beszállítótól és amerikai technológiát is használó cégtől el lett tiltva, ez pedig nagyon komoly kompromisszumokra készteti.

Valószínűleg nem sokan mertek volna arra fogadni, hogy a Huawei a jelenlegi körülmények között még képes lesz mindössze 5,9 százalékos bevételcsökkenést összehozni. Ez igazából már annyira csekély apadás, hogy bőven betudható pusztán a gazdasági nehézségeknek. Az első negyedévben a vállalat 131,4 milliárd jüanos bevételt produkált, a második negyedév viszont jobban sikerült, így az év első felében 301,6 milliárd jüan lett a vállalat bevétele. Viszonyításképpen ez 44,73 milliárd dolláros összeget jelent. Szóval ebből a szempontból továbbra is a vezető IT cégek között említhető a neve.

Azonban látni kell azt, hogy a cég ezt az eredményt főleg úgy tudja hozni, hogy valójában folyamatosan áldozza befelé a profitját.

A rendkívül ügyes pénzügyi húzásoknak köszönhetően egy egészen jól mutató eredményt tud felmutatni 2022 első feléből, de megnézve a nyereséget is, azonnal kiderül a trükk. Elkezdte a vállalat úgy eladni a termékeit, hogy azon már egyáltalán nem, vagy kevesebbet keres, mint korábban. Ezzel pedig fenn tudja tartani a forgalmát. A profit jelentős részéről azonban lemondott így, már csak 15,08 milliárd jüan maradt a kasszában június végén, holott egy évvel ezelőtt még 31,39 milliárd jüanos nyeresége volt. A több mint 50%-os visszaesést követően átszámítva 2,23 milliárd dollárnyi hasznot tudott realizálni.

Galéria megnyitása

A szolgáltatói megoldások és hálózati eszközök piacán a Huawei 142,7 milliárd jüan bevételre tudott összesen szert tenni. Tehát már csaknem a forgalma fele származik erről a területről. A vállalati megoldások forgalma 54,7 milliárd jüant termelt az idei év első felében. A korábbi állapotokhoz képest a fogyasztói üzletág a leggyengébb, ezt érintik érzékenyen leginkább a szankciók. A különböző termékek eladásával a vállalat már csak 101 milliárd jüant tudott összehozni, holott korábban még ez a részleg biztosította a legtöbb bevételt.

Galéria megnyitása

A Huawei az okostelefonjaival ma már szinte csak Kínában tud érdemben érvényesülni, hiába fejleszti egyébként lelkesen az ökoszisztémáját globálisan is. Jelenleg a Google nélkül nem igazán van esélye arra, hogy jelentős tömeget tudjon megszólítani, de nem igazán tud egyebet tenni, mint fejleszt a tartalékjaira támaszkodva. Tovább súlyosbított a vállalat helyzetet, hogy a COVID-19 éppen Kínában hatalmas gondokat okozott a második negyedév során, évtizedes mélypontra esett az okostelefonok forgalma.

Galéria megnyitása

A vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy újdonságokkal álljon elő, és próbálja a szoftvereit felfuttatni. Már a járműágazatban is igyekszik helytállni, miközben a viselhető kiegészítőket pedig globálisan tolja egyre lendületesebben. Folyamatosan kutatja, hogy miként tudna fennmaradni, mert azzal a cég vezetése is tisztában lehet, hogy a mostani helyzet nem tartható túl sokáig.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére