A Xiaomi meglepően erős évkezdésről számolt be, viszont azt is hozzá kell tenni, hogy a vállalat pénzügyi beszámolója egyértelműen csak a jó eredményeket igyekezett kihangsúlyozni. Objektívnek a legkevésbé sem tekinthető a vállalat jelentése, de azért mi igyekeztünk pontos képet adni arról, hogy is alakult a cég januártól márciusig tartó időszaka.
A vállalat 59,5 milliárd jüanos (8,42 milliárd dollár) forgalmat bonyolított, és örömmel emelte ki, hogy emellett kiemelkedően jó lett a profitrátája, ami valóban nagyon fontos. De látni kell azt is, hogy egy évvel korábban a cég egyébként még 73,4 milliárd jüanos bruttó bevételt könyvelhetett el. Tehát csaknem 19 százalékkal csappant meg a cég forgalma az idei évre a 2022-ben elért eredményhez képest.
Mindenképpen dicsőséges a Xiaomi számára az, hogy ennek ellenére képes volt nagyobb nyereségre szert tenni, méghozzá nem is elhanyagolható mértékű volt ezen a front az előrelépés. 3,2 milliárd jüanos (450 millió dollár) profit szerepel a legfrissebb pénzügyi beszámolóban, és a vállalat arról beszélt ezen a ponton, hogy 13,1 százalékkal sikerült túlteljesítenie az egy évvel ezelőtti produkcióját. Miközben a vállalatnak még sok olyan kiadása van, amikből csak a jövőben fog profitálni, így például a villanyautós üzletág – ez direkt hozzátették a jelentésben.
A Xiaomi ezúttal a teljes forgalmának 5,4 százalékát tudta a kasszában tartani, ami egészen magas profitaránynak számít tőle. Persze a nyugati technológiai cégek ennél általában sokkal nagyobb nyereséggel tudnak dolgozni, de tavaly ez a szám még a 4%-os sem érte el, ahhoz képest pedig ez mindenképpen jól mutat.
Bevételének jelentős részét az okostelefonokból szerzi a Xiaomi, 35 milliárd jüan (4,9 milliárd dollár) származott mobilok eladásából.
Továbbra is harmadik piaci pozícióban van a cég, azt is kiemelte, hogy 11,3 százalékos részesedéssel zárt, azt azonban már nem tette hozzá, hogy az eladások csökkenése miatt igazából rosszabbul áll a versenytársakhoz képest, mint egy éve, hiszen akkor még 12,6%-os piacot tudott szerezni. Azonban a cég sokkal magasabb áron tudott készülékeket értékesíteni, mint eddig, nőtt a részesedése a drágább eszközök szegmensében, és ezekkel jobb profitot ért el. 11,2 százalék volt a cég nyeresége a mobilokkal, és most először tudott 10% fölé menni az elmúlt egy évet tekintve.
A Xiaomi nagyon sokat költ kutatásra és fejlesztésre, ami a cég vállalása is lényegében az ügyfelekkel szemben. A cég ugyanis évekkel ezelőtt kijelentette, hogy minden pénz, ami az 5%-os profiton felül keletkezik a mobilokból, az K+F kiadásokra lesz fordítva, hogy a termékek minél jobbak lehessenek. A cég kamerás fejlesztésekre például nagyon sokat áldoz, ennek az eredményét lehet látni a Xiaomi 13 Ultránál. Érdekesség, hogy 2023 első negyedévében már jóval többet költött K+F tevékenységre, mint 2017 egészében.
A Xiaomi felhasználói bázisa folyamatosan növekedik, évről évre több ember használ MIUI rendszerű eszközöket globálisan. Mostanra 600 millió felett van a MIUI-t futtató készülékkel rendelkezők száma, és az első negyedév végén 594,8 milliónál állt a mutató. Csak Kínát tekintve 146,2 millió aktív felhasználója van a cégnek. Érdekes módon hazájában sokkal kisebb növekedést tudott összehozni, mint a határain túl, otthon csak 7,8% volt az éves emelkedés, míg a nemzetközi erősödés 12,4 százalékos lett.
Kiderült még a Xiaomi beszámolójából, hogy a tévés ágazat elvileg kiválóan teljesít, és globálisan 2,8 millió készüléket tudott leszállítani az első három hónapban, amivel az ötödik legnagyobb gyártó lett. Emellett pedig azt is megtudhattuk, hogy a cég készpénztartalékja 94,6 milliárd jüan (13,4 milliárd dollár), ezt 200 millió jüannal sikerült most gyarapítani.