Az már az elmúlt hetekben világossá vált, hogy a karanténban töltött idővel az emberek soha nem látott mennyiségben szabadultak rá a videojátékokra. Szerverleállások, megugró eladások, hardveres készlethiányok - mind-mind olyan dolgok, amik a COVID-19-re vezethetők vissza.
A Nielsen SUPERDATA elemzése szerint soha nem látott bevételi számok születtek márciusban a digitális értékesítésen belül, számításaik szerint 10 milliárd dollár körüli összegről van szó. A konzolok tekintetében is magas növekedést láttak, körülbelül 67%-kal nőtt a vásárlási kedv, míg a PC-n 56%-os növekedést mértek.
Egy táblázatban össze is gyűjtötték, melyik játék milyen rangsorban helyezkedhet el a bevételek tekintetében.
A mobiltelefonoknál körülbelül 15%-kal nőtt a forgalom (5,7 milliárd dollárral márciusban), érdekesség, hogy a Pokémon Go is 17%-kal gyarapodott (111 millió dollárral márciusban), úgy, hogy a játékot mostanában leginkább otthonról játszák. Az Animal Crossing minden digitális játékeladási rekordot megdönthetett konzolokon, mert egyetlen hónap alatt 5 millió példányban kelt el.
A Call of Duty Warzone se járt rosszul, hiszen 159%-os növekedésével 62,7 millió dollárt tehetett zsebre az Activision márciusban. A Free 2 Play rendszernek hála ezt jó eséllyel a következő hónapokban többször is meg tudja majd ismételni. A Doom Ethernal 3 millió példányban kelhetett el, ami háromszoros növekedés a 2016-os epizód első hónapjához képest.
Végezetül a Half-Life: Alyxot emelték ki, ami kitűnően teljesített a hardverből adódó limitált felhasználószám ellenére. Az első hónapban körülbelül 860 000 példány talált gazdára, amiből szerintük - ha nem nézik a VR szemüvegekhez adott ingyen példányokat - körülbelül 40,7 millió dollárnyi tiszta bevétele származott a Valve-nak.