Felix Kjellberg, azaz PewDiePie az egyik, ha nem a legnépszerűbb személyiség ma a YouTube-on. Játékokkal és sok más egyébbel is foglalkozó videóit tízmilliók nézik, a srác cirka 12 millió dollárt keres mindezzel évente.
Nem csoda hát, hogy december 2-án kelt felvétele, melyben belengette, hogy törli csatornáját, ha eléri az ötvenmillió feliratkozót, hatalmas vihart kavart. Mivel PewDiePie-ért sokan rajonganak, de legalább ennyien utálják, nem volt hiány aggódó, vagy épp kárörvendő megjegyzésekben a neten és a közösségi médiában.
PewDiePie azzal magyarázta az elhatározást, hogy nem ért egyet a YouTube által bevezetett új tartalomajánlási módszerrel. Ennek lényege, hogy a felhasználók sokkal több, a cég által ajánlott videót látnak a kezdőlapjukon, mint olyanokat, amiket azok a tartalomszolgáltatók készítettek, akikhez feliratkoztak. Több YouTube-sztár foglalkozott a témával, beszéltek arról, mekkora esést produkált az egész dolog bevezetése, mivel a felhasználók nem látják első pillantásra, melyik általuk követett csatorna rakott fel új videót. Néhány esetben számos leiratkozás is történt.
A másik gond a divatos videók előretörése volt, a kattintásvadász címekkel, vagy képekkel felszerelt felvételek sokak szerint csökkentik a személyes tartalmak értékét. Ezek a vírusvideók is betörtek a kezdőoldalakra, ahol korábban a kiválasztott csatornák felvételei szerepeltek.
A harmadik részlet az érzelmi faktor, a tiltakozók szinte hasbarúgásként fogadták a változásokat, melyekről nem kaptak előzetes információkat (pedig, amellett, hogy szépen keresnek, a YouTube-nak is remek bevétele van belőlük), úgy érzik, a cég nem értékeli, milyen kemény munkát végeznek.
PewDiePie úgy fogalmazott, hogy a fenti problémákra azt az egyetlen megoldást találta, ha mindent elölről kezd, így 50 millió feliratkozó elérése után (melyet egyébként még soha, senki sem teljesített a videómegosztó oldal indulása óta) törölni fogja a csatornáját, hogy megmentse a haldoklástól. A közleményt sokan nem hitték el, mások nem is találták akkora hülyeségnek, hiszen ezzel eltüntette volna az inaktív követőket is.
December 8-án végül elérte az álomhatárt, a Twitteren ezt posztolta:
December 9-én pedig, mikor tömegek rágták izgatottan körmeiket, hogy vajon tényleg meglépi-e a dolgot, PewDiePie valóban törölt – csakhogy nem a fő fiókot, hanem egy Jack septiceye2 nevű, novemberben létrehozott csatornát, aztán vigyorogva közölte, hogy az egész egy vicc volt, egyfajta közösségi kísérlet, ha úgy tetszik. Nahát!