Az elmúlt hét folyamán derült ki, hogy a Windows 10-es és a Windows 11-es rendszerek esetében nem működik a „Gép alaphelyzetbe állítása / Reset this PC” funkció biztonságos adattörlő szolgáltatása, vagyis az alaphelyzetbe állítást követően felhasználói adatok maradhatnak a rendszeren, ami mindenképpen probléma.
Azóta a Microsoft is reagált a helyzetre, lényegében elismerték a bug meglétét. Az új információ alapján úgy tűnik, az alaphelyzetbe állítási folyamat a "Minden elem eltávolítása" opció kiválasztásával tényleg nem töröl minden felhasználói fájlt az adott rendszerről, ám ez a jelek szerint tényleg csak és kizárólag a OneDrive és a OneDrive for Business tárhelyhez kapcsolódó, helyben is tárolt fájlokat érinti, mást nem. És akkor sincs semmi probléma, ha a OneDrive fájlokat nem helyben, hanem csak és kizárólag a felhő alapú tárhelyen tároljuk.
A vállalat szerint a problémát jelenleg úgy lehet elkerülni, hogy a „Gép alaphelyzetbe állítása” funkció használata előtt ki kell jelentkezni a OneDrive-ből, vagy le kell választani a OneDrive tárhelyet a PC-ről az itt leírtak szerint. Azoknál a gépeknél, amelyeknél erre nem került sor a reset funkció használata előtt, utólag kell törölni a Windows.old könyvtárat, ehhez pedig itt a leírás.
A bug csak azokat a Windows 10 és Windows 11 kiadásokat érinti, amelyek a 21H2 frissítőcsomagot már megkapták, a többi verziónál probléma nélkül használható a „Gép alaphelyzetbe állítása” funkció a „Minden elem törlése” opcióval karöltve. A Microsoft természetesen kijavítja a hibát, a patch pedig egy következő Windows 10 és Windows 11 frissítés keretén belül válhat elérhetővé, de azt egyelőre nem árulták el, pontosan mikor jelenhet meg.