A konzolos változatok miatt késhet a Cyberpunk 2077

Állítólag főként az Xbox One-nal van a probléma.

A konzolos változatok miatt késhet a Cyberpunk 2077

Ahogy arról már az iPon is beszámolt, a Cyberpunk 2077 közel fél évet fog késni az eredetileg tervezett tavaszi bemutatójához képest. Habár akkor a CD Projekt Red csak a szokásos szöveget adta elő, miszerint minél polírozottabb játékot szeretnének kiadni, most egy lengyel forrás, aki tisztában van a helyzettel, arról beszélt, hogy a probléma leginkább azzal van, hogy a fejlesztőknek nehezen megy, hogy elérjék, hogy a játék jól fusson a jelenlegi konzolok alap változatain, vagyis a sima Xbox One-on és PS4-en. A forrás, Borys Niespielak szerint leginkább a Microsoft alap konzoljánál mennek nehezen a dolgok.

A forrás Borys Niespielak, aki arról beszélt, hogy a CD Projekt Red kitűzött egy határidőt, amikorra ezeket az optimalizációs gondokat meg kell oldani, és ha ez nem sikerül, akkor el kell tolni a játék megjelenését. Mint az látható, ez nem sikerült: úgy tudni, hogy a stúdiónak januárig kellett volna dűlőre jutni a problémákkal, de végül inkább a halasztás mellett döntöttek.

Ahogy azt már viszonylag megszoktuk a CD Projekt Redtől, a Cyberpunk 2077 viszonylag sok grafikai butításon esett át az első bemutató óta, ahogy történt ez a The Witcher 3 esetében is. Persze, vélhetően a maximumra tekert PC-s változat nagyon közel kerül majd a korai videókon látott látványhoz, és azt is meg kell hagyni, hogy a Cyberpunk 2077 tényleg hatalmas, és a stúdió minden korábbi játékát felülmúlja a világ részletessége és komplexitása terén.

Azonban fontos megjegyezni, hogy mindez csak a normális fejlesztési folyamat része. Erre Cory Barlog, a a God of War direktora világított rá több twitteres bejegyzésben, amit azzal kezdett, hogy: "minden játék rosszul fut, mielőtt a fejlesztők elvégzik az optimalizálást az adott hardverre az utolsó hajrában". Később aztán úgy érezte, hogy ezt bővebben ki kell fejtenie, mert sokan rossz következtetésekre jutnak. Mint elmondta, a fejlesztők direkt nem osztják meg az ilyen részleteket, ugyanis a hasonló hírek hallatán a játékosok hajlamosak apokaliptikus konklúziókra jutni az adott játékkal kapcsolatban, holott mindez teljesen normális.

Mint Barlog írta, a "játékok nagyon csúnyák szinte végig, amíg végül aztán mégsem", ez a szakasz pedig a fejlesztés legvégén jön el. Mindez szerinte visszavezethető arra, hogy egész egyszerűen iszonyatosan komplexek a mai játékok, és rengeteg a bizonytalan elem, amik többnyire csak a végső fázisokban állnak össze. "Többnyire inkább a rajongásunk és a hitünk vezet minket abban, hogy ez a bugos, összeszigszalagozott valami végül majd összeáll azzá, amit elképzeltünk".

Barlog hozzá tette, szerinte semmi különleges nincs abban, hogy ha egy játék rosszul fut a fejlesztés közben, és mindenki a legjobb, leghibátlanabb és legjobban futó anyagot akarja megjelentetni. Mint mondja, ez többnyire sikerül, de néha nem egészen. Viszont legalább nagyon próbálkoznak.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap