Az SSD piacon elég nagy a verseny, sokféle termék közül lehet választani, és a kínálat egyre csak bővül, valamint új belépők is rendszeresen felbukkannak a színen. A TrendForce elemzői a tavalyi év eredményeit összesítve egy elég érdekes kis beszámolót publikáltak minap a konzumerpiaci SSD szegmens alakulásával kapcsolatban, azt viszont fontos kiemelni, hogy az új adatokban csak és kizárólag azok a gyártók szerepelnek, akik harmadik féltől szerzik be a komponenseket. A nagy 3D NAND Flash gyártók – mint például a Kioxia, a Micron, a Samsung, az SK Hynix és a Western Digital –, akik saját komponensek felhasználásával is készítenek SSD-ket, ebben az összesítésben most nem szerepelnek.
Az adatok szerint a globális disztribúciós csatornákon keresztül 2021 folyamán 127 millió SSD került forgalomba, ami éves szinten 11%-os emelkedést jelent. Ez az adat azért is érdekes, mert a szóban forgó időszakban hiány volt SSD vezérlőkből, illetve a tápellátást vezérlő áramkörökből is – ha ezek nem nehezítik a helyzetet, még jobb teljesítmény is összejöhetett volna. Az említett SSD mennyiségnek 42%-át adták azok a vállalatok, amelyek saját maguk gyártják a 3D NAND Flash memóriát, illetve az SSD vezérlőt is, míg a fennmaradó 58%-ot azok a cégek tették ki, akik másoktól szerzik be a komponenseiket, ők csak „összeállítják” az SSD-ket.
A kiskereskedelmi forgalomban kapható SSD-k piacán továbbra is a Kingston foglal helyet az említett vállalatok között, akik nem saját maguk gyártják a komponenseiket. A második helyen az ADATA található, míg a harmadik a Kimtigo, a negyedik a Lexar, az ötödik pedig a Netac. Érdekesség, hogy a Kingston piaci részesedése az előző évhez képest csökkent egy picit, de így is 26%-on áll, azaz masszív előnnyel vezeti ezt a szegmenst. A második ADATA csak 8%-os részesedéssel bír, míg a harmadik Kimtigo 7%-os részesedéssel rendelkezik. A negyedik Lexar már csak 6%-os részesedéssel bír, és ugyanez mondható el az ötödik helyezett Netac-ról is.
Az egyre kiélezettebb verseny miatt az új belépőknek nagyon nehéz helyzetben kell helytállniuk, a piaci részesedés növelése kemény folyamat még az olyan nagyobb nevek számára is, mint a Gigabyte. A vállalatnak több évre volt szüksége, hogy felférjen a TOP10-es listára, ahol jelenleg a 9. pozíciót foglalja el a maga 3%-os részesedésével. A főként Kínára fókuszáló márkák, mint például a Colorful és a Kimgito, még így is a Giabyte felett helyezkednek el.
A többiek, akik nem fértek fel a TOP10-es listára, szintén labdába tudnak rúgni a piacon, ugyanis jó minőségben készítenek nagy teljesítményű SSD-ket, amelyekre mindenképpen van igény. A TOP10-ben nincs benne például a TeamGroup, a Sabrent, a Patriot, a Corsair és a G.Skill sem, pedig ezen vállalatok többsége remek teljesítményű, és remek minőségű termékeket szokott letenni a piac képzeletbeli asztalára.