A játéktörténelem megóvására hívja fel a figyelmet az Xbox-főnök

Phil Spencer szerint ennek érdekében össze kéne fogni a játékiparnak.

A játéktörténelem megóvására hívja fel a figyelmet az Xbox-főnök

A régi szórakoztatóipari termékek szempontjából a videojátékok egyedi esetet képeznek. Ha megtalálunk egy múlt évszázadban kiadott könyvet, azt gond nélkül el tudjuk olvasni, tudunk régi filmeket nézni vagy zenéket hallgatni. A játékok esetében azonban sokszor nem csak a megszerzésük nehézkes, de a technológia fejlődésével könnyen lehet, hogy egyszerűen már nem lesz min futtatni őket.

Éppen ezért elég nagy a veszélye, hogy a játéktörténelem jelentős része szépen-lassan eltűnhet a süllyesztőben, erre pedig olyan dolgok is rámutattak, mint a Flash halála. Amikor az Adobe bejelentette, hogy végleg leszámol a Flash-sel, hirtelen mindenki megijedt, hogy mi fog történni az évtizedek alatt erre a rendszerre készült rengeteg játékkal. Végül egy projekt keretében több mint 30 ezer Flash-játékot mentettek meg, és tettek elérhetővé egy külön launcheren keresztül.

Az Xbox-főnök Phil Spencer szerint elég nagy problémát jelent ez az egész: "Nagyon szeretném, ha az iparág valahogy összefogna és megóvnánk a történelmünket, hogy bármikor visszatérhessünk a régebbi játékokhoz".

Spencer az amerikai Paley Center kezdeményezését hozta fel példaként. Mikor a tévés ipar már annak a határán volt, hogy kidobja a régi kazettákat az azokon található tartalmakkal együtt, a Paley Center bejelentkezett és közölte, hogy szeretnék azokat digitalizálni a jövőbeli felhasználás érdekében. Spencer szerint a játékiparban is nagyon fontos lenne valami hasonló kezdeményezés, hogy sose felejtsük el, honnan is jutottunk el a jelenlegi állapotokig.

Ezen a ponton természetesen túl kell lépni azon, amit a gyűjtők csinálnak, akik szeretik lehetőleg eredeti, bontatlan dobozokban, minden kiegészítővel együtt megvásárolni a játékokat. A megoldást Spencer szerint a felhőalapú szolgáltatások jelentkezik - ebben az esetben ugyanis nem szükséges valamilyen régi hardvert beszerezni és nem kell mókolni az emulátorokkal sem.

Az Xbox-főnök rámutatott, hogy a Game Pass szolgáltatásuk is sok esetben képes megmutatni a közönségnek régebbi játékokat, habár természetesen itt nem annyira régi címekről beszélhetünk, hiszen leginkább csak az Xbox 360-as anyagokig mennek vissza. Spencer szerint viszont ez egy lehetőség arra, hogy felmérjék a játékosok igényeit, és ezek a régebbi franchise-ok adott esetben folytatást kaphassanak, ne legyenek elfelejtve.

"Látjuk, hogy mennyien próbálják ki most az olyan játékokat, mint a Prey, vagy a Dishonored, tudjuk figyelni az igényeket és folyamatosan gyűjtjük az adatokat azzal kapcsolatban, hogy mi érdekli az embereket. Ez alapján pedig már tudunk azon gondolkozni, hogy merre lenne érdemes elindulni a jövőben, és a csapataink közül valaki szeretné-e esetleg ezeket a játéksorozatokat tovább vinni".

Spencer szerint nagyon jót tett, hogy a Bethesda megérkezésével felkerültek olyan "régebbi" játékok a Game Pass rendszerébe, amik sok esetben a második reneszánszukat kezdték el élni, de rámutatott arra is, hogy a Rare Replay játékgyűjtemény esetében is az volt a céljuk, hogy megmutassák és elérhetővé tegyék a Rare több évtizedes múltját.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap