Az AMD HD Radeon 4800-as sorozatának hivatalos megjelenési időpontja egyre közeledik, ezt mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a Hardware-Infos munkatársainak sikerült megszerezniük az új videokártyák végleges specifikációit. Az újdonságok hivatalosan június 18-án jelennek meg, a korábbi információk még arról szóltak, hogy ebben az időpontban kizárólag a HD Radeon 4850-es modellek lesznek elérhetőek, ám a legfrissebb hírek szerint mindkét újdonsággal, azaz a HD 4850-es és HD 4870-es termékekkel egyaránt találkozhatunk majd ugyanazon a napon.
A Radeon HD 4850-es változat 480 darab stream processzorral érkezik, a termék magórajele 625 MHz-es lesz, a shader egységek 825 MHz-en fognak ketyegni. A kártyán 512 MB-nyi GDDR3-as memória helyezkedik el, ennek órajele 1143 MHz, a kártya 114W-os TDP-vel büszkélkedik.
A gyorsabb, Radeon HD 4870-es típusjelzéssel ellátott modell szintén 480 darab stream processzorral érkezik, ám ennél a terméknél már 850 MHz-es magórajelet és 1050 MHz-es shader órajelet alkalmaz a gyártó. A terméken 1 GB-nyi GDDR5-ös memória lesz jelen, amely 1935 MHz-en, vagyis 3870 MHz -es effektív órajelen fog üzemelni. Ez utóbbi kártya már 157W-os TDP-vel érkezik.
Mindkét újdonságon 256 bites memória interfész helyezkedik el, valamint mindkét modell 16 darab ROP egységgel büszkélkedik csak úgy, mint a jelenlegi HD 3800-as sorozatú kártyák, ám az újdonságokon a HD 3800-as sorozattal ellentétben már kétszer annyi, azaz 32 darab TMU (Textrue Mapping Unit) lesz jelen.
A jelenlegi információk alapján úgy tűnik, hogy a Radeon HD 4850-es ára 249 dollár körül fog elhelyezkedni, míg a Radeon HD 4870-es modellért 349 dollár körüli árat kérnek majd. Amennyiben az első korai teszteredményeknek hihetünk, akkor a 249 dolláros Radeon HD 4850-es egység az Nvidia 300 dolláros GeForce 9800 GTX-énél jelentősen nagyobb teljesítmény kínál majd. A korai eredményekkel érdemes vigyázni, ezek ugyanis sokszor hiteltelen állításokat tartalmaznak, de azt sem szabad elfelejteni, hogy általában korai, optimalizálatlan driverekkel készülnek. Érdekesség még a shaderek órajelének elválasztása a mag egyéb részeitől, eddig ezt csak az nVidia csinálta.