Az interneten keresztül streamelt játékélmény ötlete már sok éve mozgatja az ipar fantáziáját, de eddig bárki próbálkozott egy csak távoli játékra fókuszáló szolgáltatást létrehozni, az rendre belebukott. A mostani konzolgyártók már óvatosabbak. A Sony PS Now szolgáltatása egy kiegészítőnek tekinthető és a hamarosan érkező Xbox xCloud rendszer szintén nem kívánja leváltani majd a jövőre debütáló új Xbox konzolt. Ezzel szemben a Google csak felhőre összpontosuló fejlesztése, a Stadia bátor vállalkozás.
A Google Stadia mérnöki részlegének alelnöke, Majd Bakar az Edge magazin 338. számában egy interjú keretében azt mondta, hogy a Stadia egy vagy két éven belül gyorsabban és jobb válaszidővel fogja futtatni a játékokat, mint a ma otthon található gépek, függetlenül attól, hogy azok mennyire erősek.
A Google célja, hogy a teljes videojáték piacot megváltoztassák és ehhez több új technológiát kívánnak bevezetni. Az egyik a „negatív késleltetés”, aminek segítségével a Stadia rendszere meg fogja tudni jósolni, hogy mi fog történni a következő képkockákon, így a render már megelőzheti a valós megjelenítést is. Érzésre a játékok már jobban fognak reagálni, mint mondjuk egy 30 FPS-re limitált konzoljáték otthon. Hasonló, jóslásokba bocsátkozó technológiát már régóta használnak a Virtuális Valóság fejlesztők, sikerrel.
A Stadia segítségével akár több ezer játékost képesek lesznek egyszerre lekezelni, megszűnik a korábban nagy fejtörést okozó 64 fős limit, ami azért is volt eddig gond korábban, mert szinkronban kellett tartani a látványvilágot minden játékossal.
Ahhoz, hogy ez a felhős játékstreamelő platform tényleg jól működjön és meggyőző alternatívát nyújtson a játékosok számára, erős gépekre van szükség. Kezdetekben a Stadia egyedi x86-os Intel processzorokra fog támaszkodni, amik 2,7 GHz-en fognak pörögni. Ezek mellé AMD GPU-k kerülnek, amik 10,7 teraFLOPS-os teljesítményt sajtolnak ki magukból, ez meghaladja az Xbox One X 6 teraFLPS-os, illetve az alap RTX 2080 10 teraFLOPS-os teljesítményét, de nem előzik meg az Nvidia RTX 2080 Ti-ket, amik 13,4 teraFLOPS-ra képesek.
De akármilyen gyors és erős szerverek vannak a Stadia mögött, ha nincs elég játék, akkor máris halálra van ítélve. Viszont úgy tűnik ezzel nem lesz gond: a Red Dead Redemption 2 csak a kezdet lesz, a Ubisofttal nagyon jó kapcsolatot alakított ki a Google és Cyberpunk 2077-is a platform kínálatába kerül. A Stadia-nak nincs bejelentett megjelenése Magyarországra, 14 másik országban viszont idén novemberben érkezik és 4K 60 FPS-re lesz képes kezdetekben, amit később szeretnének 8K 120 FPS-re kitolni.