A folytatások megölik a kreativitást

David Cage, a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls atyja szerint a folytatások áradata megöli a kreativitást.

A folytatások megölik a kreativitást

David Cage, a Heavy Rain, a Beyond: Two Souls és más játékok (melyek szintén nem folytatások) alkotója szerint a folytatások rosszak. "A folytatások megölik a kreativitást és az innovációt" – jelentette ki. "Sok ember akarja ugyanazt, és ha ezt kínáljuk fel nekik, boldogan megveszik."

A Quantic Dream őszinte fődizájnere egy interjúban elmondta, hogy azért van a piac elárasztva a folytatásokkal, mert ez az, amit megveszünk. Ennek egyszerűen az lesz az eredménye, hogy a játékosok azokba fejlesztőkbe fektetik a pénzüket, akik nem érdekeltek abban, hogy újításokat hozzanak. A játékosok bátorítják a kiadókat, hogy minden karácsonykor ugyanazzal a játékkal álljanak elő, és mindenki boldog. Akit érdekel az újítás, és hisz abban, hogy a játékok többek is lehetnek, mint shooterek, az utána ráébred, hogy a folytatások megölik a kreativitást.

A PlayStation 3-ra megjelenő Beyond: Two Soulsból persze nem fog hiányozni a kreativitás és tele lesz újdonságokkal. "Nem azt adjuk az embereknek, amire számítanak. Azt szeretnénk nekik adni, amit akarnak, de maguk sem tudják, hogy akarják."

Nem ez volt az első eset, hogy Cage a folytatásokkal kapcsolatos véleményét hangoztatta, 2011-ben már kizárta, hogy folytatása legyen a Heavy Rainnek, és ezt már a játék megjelenése előtt tudatta a Sony-val is.

A helyzet persze nem ilyen egyszerű, az éremnek több oldala van, egy fejlesztő hiába akar innovatív lenni, ha a kiadójának folytatás kell, a kiadó hiába akar újítást, ha a befektetők inkább a kitaposott úton járnának, és a játékos hiába akar mást, mint a folytatások, ha többnyire csak ezt kapja. Ráadásul az, hogy valami folytatás nem jelenti automatikusan azt, hogy rossz. Biztosak vagyunk benne, hogy Cage nem az olyan folytatásokra gondolt, mint mondjuk a Half-Life 2, a Portal 2, vagy az Assassin's Creed sorozat részei, hanem inkább az olyan végtelenítve áramló shooter sorozatokra és klónjaikra, mint a CoD, amelyek egyre inkább uralni kezdik a piacot.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward