A Good Old Games, vagyis a GOG.com a lengyel CD Projekt alkalmazásboltja, ami annak idején azzal a céllal jött létre, hogy olyan játékokat kezdjenek el árulni, amik olyan régiek, hogy mások már nem is foglalkoznak velük. A bolt idővel kinőtte magát, mára már az új játékok is megjelenhetnek ott, viszont az alapelv azóta sem változott: másolásvédelem nélkül lehetséges onnan vásárolni.
Amit megveszel, az nem kötődik se klienshez, se bármilyen hitelesítéshez, nincsenek rejtett szerződések. Fogod és letöltöd. Amit megvettél az a tied.
A GOG nemrég indította el a GOG Preservation Programot, aminek a célja az, hogy a kiválasztott játékokat akkor is frissítik és működőképes módon megőrzik, amikor már a kiadójuk is lemondott róluk. Ez azt jelenti, hogy amelyik játék a GOG Preservation Programba bekerül, az a folyamatos gondoskodásukkal működni fog az aktuális modern számítógépeken is.
Ilyen játék lett a Warcraft 1 és a Warcraft 2 is. A GOG több módosítást is végzett ezeken a programokon, hogy Windows 11-en is zökkenőmentesen működhessenek, ezek a játékok a jelen és a jövő számára folyamatosan karban vannak tartva.
A Blizzard azonban úgy döntött, hogy megint csak megtesz mindent a profit érdekében, akár úgy is, hogy veszélyezteti a saját játékai jövőjét. Történt ugyanis, hogy nemrég megjelentek a Warcraft játékok remastered változatai a Battle.neten, amik felújított formában hozzák el a régi részeket. A helyzet viszont az, hogy ezek nem a régi részek, az eredeti Warcraft 1 és 2 a GOG.com-nál megvehető, olcsóbban. A jelentősen túlárazva árult, felújított Battle.net verziók viszont lehet, hogy eladási gondokkal küszködnek, ugyanis a Blizzard felkereste a GOG-ot, hogy CD Projekt vegye le az első két részt az alkalmazásboltjuk kínálatából.
A GOG.com mély szomorúsággal vette tudomásul a Blizzard kívánságát, és egy rendkívül hosszú posztban jelenti be, hogy a játékot december 13-a után már nem lehet majd tőlük megvásárolni. A GOG kijelenti, hogy hisznek abban, hogy a játékokat örökké meg kell védeni, ebbe pedig beletartozik az is, hogy azok működőképességét is garantálni akarják. E célból hozták létre a Preservation Programot, de úgy tűnik, hogy a legjobb törekvéseik ellenére sem alakulhat minden úgy, ahogyan tervezték.
Eredetileg nem volt része a Peservation Programnak, hogy olyan játékokat is frissítsenek a jövőben, ami már nem vásárolható meg náluk, de most elhatározták, hogy bevállalják a már kiválasztott játékok örökös támogatását, akkor is, ha már nem árulhatják azokat. Ennek fényében a Warcraft 1 és 2 a jövőben is kap frissítéseket tőlük, így aki valaha megvásárolta, vagy december 13 előtt megvásárolja, azt nem fogják cserben hagyni.
A GOG rendkívül büszke arra, hogy a Warcraft 1 és 2 játékot vissza tudták hozni, hiszen évtizedeken keresztül a Blizzard nem foglalkozott ezekkel a címekkel. Pont ezért nem fogják cserben hagyni a vásárlóikat, biztosítani fogják a játékok működését a jövőben is.
A GOG 2 eurós kedvezményt ad azoknak, akik használják a MakeWarcraftLiveForever kódot a vásárlásnál, mielőtt a Blizzard levetetné a programot tőlük. Személy szerint én éltem a lehetőséggel, mert bár nem tervezek ezekkel a címekkel játszani, a gyerekkorom fontos részét képezték ezek a játékok, amit muszáj lenne az utókor számára megőrizni.
A Blizzard lépését nehéz bármilyen szinten is pozitívan értékelni, a közösség reakciója értelemszerűen egyértelműen negatív a Blizzard irányába. Összehasonlítva, még az Electronic Arts is nyílt forráskódúvá tette a C&C Remastered Collection megjelenésével egyidőben a Command & Conquer 1 és a Red Alert 1 játékait, úgy, hogy azok több mint tíz éve a Tiberian Sunnal egyetemben már eleve ingyenessé voltak téve. Az EA tehát nem elvette az emberektől a történelmi jelentőségű címeit, hanem a lelkes közösség számára biztosította azt. A Blizzard azonban egyértelműen amellett döntött, hogy elveszik az emberektől a választási és DRM mentes lehetőséget, azért, hogy 17 000 forintért árulhassák a 30 éves játékaikat.