A Bioware féle Star Wars: The Old Republic a KOTOR folytatásaként 2011-ben jelent meg, akkor még fizetős MMORPG címként. Bár a WoW-os sikereket soha megközelíteni sem tudta még a későbbi Free to Play modellre váltással sem, azért több jelentős kiegészítőt kapott, és az EA se mondott le róla.
Most viszont a SWTOR új kezekbe kerül, az Ultima Online-t is üzemeltető Broadsword Online Games lesz az új gazdája a játéknak. A Bioware a tervek szerint az új Dragon Age és Mass Effect játékokra kell, hogy fókuszáljon, így az SWTOR frissítését és karbantartását muszáj volt külsős csapatnak továbbadni.
Keith Kanneg, a játék producere egy hosszabb posztban mesélt arról, hogy mit jelentetett neki az a több, mint egy évtized, amit a játék fejlesztésével töltött. Mint írja, több pozícióban is volt ez idő alatt, a kezdetek óta a csapat része és büszke arra, hogy milyen sok fejlesztést sikerült lehozniuk. Megköszönte a lehetőséget, hogy a játékon dolgozhatott, és izgatottan várja, hogy a Broadsword mit fog kihozni belőle.
Valóban, a kiszervezés sokkal jobb, mint a játék szervereinek esetleges leállítása, egy tapasztalt csapat kezében pedig akár jelentős változások is bekövetkezhetnek. Ami viszont szomorú, hogy az eddigi Bioware alkalmazottak közül nem tud majd mindenkinek munkát biztosítani a stúdió. Erről már Gary McKay, a Bioware menedzsere számolt be.
A Bioware hisz abban, hogy a döntés a játék továbbadásáról a legjobb dolog, ami az SWTOR-ral történhetett, ez pedig kedvező lesz a játékosok számára is. A Mass Effectet megerősítette, hogy még előkészületi fázisban van, ám a Dragon Age szépen épül.