Shop menü

6NM-ES APU-RA ÁTTERVEZETT PLAYSTATION 5 JÖHET JÖVŐRE

Valószínűleg ezzel is a gyártást szeretné felpörgetni a Sony.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
6nm-es APU-ra áttervezett PlayStation 5 jöhet jövőre

Korábban a Sony pénzügyi igazgatója, Hiroki Totoki már jelezte, hogy a PlayStation 5-re továbbra is messze nagyobb a kereslet, mint amennyit gyártani tudnak, és hogy a gyártási nehézségek nem fognak érdemben javulni a következő hónapokban. Ugyanakkor azt mondta, hogy a Sony kezében vannak bizonyos eszközök, amivel enyhíteni tud majd a helyzeten, például a "hardverek módosítása" és alternatív beszerzési lehetőségek feltárása.

A tajvani DigiTimes most úgy értesült, hogy a jövő év második felében már a TSMC 6nm-es gyártástechnológiáján  készülhetnek a konzol APU egységei. Jelenleg mind az Xbox Series-konzolok, mind pedig a Playstation 5 a tajvani gyártó 7NP eljárásával készül, ami jelenleg messze a legnépszerűbb node, így természetesen hatalmas a verseny a kapacitásokra.

A 7nm-hez képest egyfajta finomításnak tekinthető a 6nm-esnek nevezett eljárás. Ezzel jelentős előrelépés nem érhető el a fogyasztás tekintetében, viszont a chip akár 15%-kal kevesebb helyet foglalhat, így egy szilíciumostyából többet lehet kihozni. Ezen kívül a Sony egyszerre gyárthatja majd mindkét soron a konzol APU egységeit, ezzel enyhítve a PS5 megjelenése óta fennálló hiányon.

Mindez természetesen nincs bejelentve, és minden bizonnyal nem is várható ezzel kapcsolatban hivatalos kommunikáció. A konzolgyártók rendszeresen módosítanak a gépek belső felépítésén, különböző komponensein, jellemzően a költségcsökkentés érdekében, ez azonban a jellemzően a generáció közepén esedékes vékonyított "slim" modellektől eltekintve kívülről nem jár semmilyen változással. A gyártók jellemzően szeretnék elkerülni, hogy ezekkel a változtatásokkal foglalkozzanak a felhasználók, és esetleg ennek a vélt vagy valós előnyei miatt elhalasszák a vásárlást.

A szinte kizárólag csak dicsért PS5-tel kapcsolatban talán az egyetlen felmerült kritika, hogy maga a konzol túl nagy. Ennek oka a brutális méretű hűtés, a Sony ugyanis ezúttal el akarta kerülni, hogy a konzol a PS4-hez hasonlóan bizonyos körülmények között egy felszálló repülőgép hangjait produkálja. A dolog sikerült, a masina tényleg nagyon csendes, cserébe azonban egy igazi óriás lett. Ezen azonban érdemben módosítani majd csak egy későbbi node-váltással tudhat a Sony, akár a 3nm-rel, akár a 2nm-rel - ebből a szempontból a 6nm nem jelent előrelépést.

Egyelőre szintén nincs megerősítve, de nagyon úgy tűnik, hogy a következő hetekben két új színben jelenhet meg a DualSense kontroller, amik közül az egyik a fehér alap mellé szürkés, a másik pedig pirosas árnyalatokat vet majd be. Az viszont nem pletyka, hanem most már biztos, hogy a PS5 legutolsó rendszerfrissítésével a Sony a kontroller viselkedésén is módosított, csak ezt nem tüntette fel a változtatások listájában.

A felhasználói visszajelzések alapján egyértelmű, hogy a kontroller sokkal erősebb, határozottabb rezgős visszajelzéseket ad a visszafelé kompatibilis PS4-es címek alatt. Korábban erre többen panaszkodtak, hogy a DualShock 4-hez képest az új DualSense elég kevés visszajelzést ad a PS4-es játékokban.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére