Elkészült a legújabb driver az Intel Arc sorozatú grafikus processzoraihoz, ami nemcsak az Arc A sorozatú videokártyákat, hanem Core Ultra sorozatú, azaz a Meteor Lake családot erősítő Arc iGPU-kat is célba veszi, már ami az új játékokhoz készített optimalizációkat illeti. Ezen felül természetesen a 11. generációs Core sorozatú processzoroktól napjaink modelljeiig minden konzumerpiaci asztali- és mobil processzorhoz támogatást nyújt, de erre hírünk végén még részletesebben is kitérünk.
Az új driver Az Intel Arc A sorozatú videokártyák esetében öt új játékhoz kínál extra optimalizációkat, amelyek között az Enshrouded, a Suicide Squad: Kill the Justice League, a Like A Dragon: Infinite Wealth, a Tekken 8, illetve a Palworld is jelen van. Az Arc sorozatú iGPU-val ellátott termékekhez, vagyis a Meteor Lake sorozatú mobil processzorokhoz a Like A Dragon: Infinite Wealth, a Tekken 8, illetve a Palworld mellé érkeztek extra optimalizációk. Ez összességében jó hír, viszont ennél is jobb, hogy a friss driver óriási gyorsulást hoz egyes játékok alatt, főleg a DirectX 11 API használata mellett, de a DirectX 12 API-t használó címek esetében is elérhetünk némi gyorsulást, ahogy az a lenti felsorolásból is kiderül.
DirectX 11-es és DirectX 12-es játékok alatt a 31.0.101.5085-ös driverhez képest az alábbi gyorsulások érhetőek el optimális esetben
Albion Online (DX11)
- Akár 11% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Anno 1800 (DX11)
- Akár 33% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra High beállítás mellett
Apex Legends (DX11)
- Akár 26% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Assassin's Creed Syndice (DX11)
- Akár 13% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra High beállítás mellett
Black Desert Online (DX11)
- Akár 18% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Elder Scrolls Online (DX11)
- Akár 10% átlag FPS növekedés 4K felbontás és Ultra beállítás mellett
Elex II (DX11)
- Akár 101% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Humankind (DX11)
- Akár 11% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Fantastic beállítás mellett
Hunt: Showdown (DX11)
- Akár 27% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és High beállítás mellett
Just Cause 3 (DX11)
- Akár 160% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Very High beállítás mellett
Just Cause 4 (DX11)
- Akár 268% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Very High beállítás mellett
New World (DX11)
- Akár 13% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Very High beállítás mellett
Returnal (DX12)
- Akár 8% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Epic beállítás mellett
Sid Meier's Civilizion VI: Ghering Storm (DX11)
- Akár 32% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és High beállítás mellett
Sons of the Forest (DX11)
- Akár 15% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Space Engineers (DX11)
- Akár 69% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Extreme beállítás mellett
Star Citizen (DX11)
- Akár 9% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Very High beállítás mellett
Star Wars Squadrons (DX11)
- Akár 6% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Stellaris (DX11)
- Akár 5% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és High beállítás mellett
Tekken 8 (DX12)
- Akár 15% átlag FPS növekedés 4K-s felbontás és Ultra beállítás mellett
The Last of Us Part 1 (DX12)
- Akár 8% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
Warframe (DX11)
- Akár 20% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és High beállítás mellett
Wacth Dogs: Legion (DX11)
- Akár 16% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Ultra beállítás mellett
XCOM 2 (DX11)
- Akár 4% átlag FPS növekedés 1080p-s felbontás és Maximum beállítás mellett
DirectX 12-es játékok alatt Intel Core Ultra sorozatú ARC iGPU mellett az alábbi gyorsulások érhetőek el a 31.0.101.5122-es driverhez képest, optimális esetben:
Like a Dragon: Infinite Wealth (DX12)
- Akár 25% átlag FPS növekedés 1080p with High beállítás mellett
Returnal (DX12)
- Akár 6% átlag FPS növekedés 1080p with Low beállítás mellett
The Last of Us Part 1 (DX12)
- Akár 6% átlag FPS növekedés 1080p with Very Low beállítás mellett
A fentiek alapján esetenként elég komoly gyorsulást érhetünk el átlag FPS terén. További jó hír, hogy hat hibára is gyógyír érkezett, ahogy azt az alábbi felsorolások is megmutatják.
Intel Arc A sorozatú videokártyákat érintő hibajavítások
- Alan Wake 2 alatt DirectX 12 API mellett fehér képhibák mutatkoztak a fényvisszaverő felületeken, ha az áttetszőség (Trasnparency) ki volt kapcsolva – ideiglenes megoldásként a Transparency esetében érdemes Low vagy High beállítást alkalmazni
- Sons of the Forest alatt DirectX 11 API mellett hibás lehetett a szövegmegjelenítés a játék raktárában
- Az Intel Smooth Sync esetenként nem úgy működött, ahogy az elvárható lett volna egyes DirectX 11-es játékok alatt
Intel Arc sorozatú iGPU-val ellátott Core Ultra mobil processzorokat érintő hibajavítások
- A Talos Principle 2 alatt a DirectX 12 API használatakor alkalmazás-összeomlás jelentkezhetett egyes felskálázó előbeállítások (Upscaling Presets) alkalmazásakor
- Call of Dutxy Modern Warfare III alatt DirectX 12 módban alkalmazás-összeomlást lehetett tapasztalni a játékmenet egyes állomásain
- Blackmagic Fusion alatt alkalmazás-összeomlás jelentkezhetett renderelési feladatok közben
Az Intel 31.0.101.5234-es eszközillesztő szoftvere WHQL aláírással érkezik, és a 11. generációs (Rocket Lake és Tiger Lake) , 12. generációs (Alder Lake), 13. generációs (Raptor Lake), illetve 14. generációs (Raptor Lake Refresh) asztali- és mobil processzorokat egyaránt támogatja. Ezeken felül a Core Ultra sorozatú mobil processzorok, valamint az Intel Arc A sorozatú asztali- és mobil videokártyák támogatása is jelen van a felhozatalban. A driver használatához 22H2-es frissítőcsomaggal ellátott Windows 10-es operációs rendszerre van szükség, a Windows 11 esetében pedig legalább a 21H2-es frissítőcsomag megléte szükséges, de az ennél frissebb kiadásokat is támogatja a driver. Letöltéséhez ide érdemes ellátogatni, a hivatalos dokumentáció pedig itt található.