2D-s és 3D-s módok között vált a Sharp új kijelzője

A Sharp illetékesei a napokban hivatalos közlemény formájában jelentették be, hogy a cég elkészült saját, sztereoszkópikus 3D támogatással is felvértezett érintőkijelzőivel, amelyek a piac legnagyobb fényerejét kínálják és lehetővé teszik a 2D és 3D megjelenítési módok közötti váltást is.

2D-s és 3D-s módok között vált a Sharp új kijelzője

A Sharp illetékesei a napokban hivatalos közlemény formájában jelentették be, hogy a cég elkészült saját, sztereoszkópikus 3D támogatással is felvértezett érintőkijelzőivel, amelyek a piac legnagyobb fényerejét kínálják és lehetővé teszik a 2D és 3D megjelenítési módok közötti váltást is.

A felhasználók az új kijelzők segítségével mindenféle külön segédeszköz (aktív vagy passzív 3D-s szemüveg) alkalmazása nélkül élvezhetik a 3D megjelenítés által kínált újszerű élményt, sőt, igény esetén visszatérhetnek 2D módba is. Az említett kijelzők digitális fényképezőgépekben, mobiltelefonokban és okostelefonokban is feltűnhetnek a nem is oly távoli jövőben.

A friss fejlesztésű 3D LCD kijelző úgynevezett „parallax barrier” technológiára épül, amit magyarra látószög-korlátként fordíthatunk. A technológia mikrooptikai alkatrészek felhasználásával lehetővé teszi, hogy a bal és jobb szemünkbe eltérő fénysugarak érkezzenek a kijelző felől, így háromdimenziós képet láthatunk speciális 3D-s szemüveg alkalmazása nélkül. A hagyományos 3D LCD technológia esetében a magas minőségű (nagyfelbontású) 3D-s képek megjelenítése olykor-olykor problémába ütközik. A Sharp új kijelzője pont ezeket a problémákat próbálja kiküszöbölni: a gyártó magas fényerő biztosításával és egy új, CG-Silicon névre keresztelt technológiával javítja a 3D-s megjelenítést úgy, hogy ezzel egy időben magát a „parallax barrier” technológiát is továbbfejlesztették. A CG-Silicon eljárás csökkenti a 3D-s LCD kijelzőknél kritikusnak mondható képátfedést, illetve áthallást (crosstalk), így a képminőség és a felhasználói élmény jelentősen javul. A CG-Silicon technológiával készülő kijelzőnél az LCD panelben futó áramköri vonalak (vezetők) szélessége csökken, így több fény haladhat át, ami kvázi megduplázza az elérhető fényerő nagyságát (500 cd/m2-es értékre), legalábbis a hagyományos 3D LCD kijelzők fényerejéhez képest.

Érdekesség, hogy az így létrejött 3D LCD kijelzők nem vastagabbak egy hagyományos kétdimenziós megjelenítésre képes LCD panelnél, még akkor sem, ha a 3D LCD érintőkijelző funkciót is tartalmaz. A Sharp új kijelzője mind portré-módban, mind pedig hagyományos, vízszintes módban lehetővé teszi a 3D képek megjelenítését, ami ideálissá teszi okostelefonokban és mobiltelefonokban történő felhasználásra.

A Sharp az érintőkijelző funkció nélküli 3D LCD panelek sorozatgyártását a 2010-es pénzügyi negyedév első felében kezdi meg, ám 3D LCD érintőkijelzők érkezésével kapcsolatban egyelőre nincsenek információk.  A képernyő felbontása 854*480 pixeles, ami megfeleződik 3D használata esetén. Az első példányok 3.4"-esek, így tökéletes mérettel rendelkeznek ahhoz, hogy a Nintendo létrehozza velük a 3DS-t.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward