Kisebb csörte alakult ki a SpatialOS-t fejlesztő Improbable és a Unity között. A SpatialOS az a keretrendszer, ami kisebb fejlesztőcsapatoknak segít létrehozni nagy, perzisztens világú online játékokat, és amit eddig együtt lehetett használni a Unity motorral. Most azonban a Unity megváltoztatta a felhasználói feltételeket, és gyakorlatilag kizárta a SpatialOS-t a rendszerből.
Erre az Improbable persze felháborodott, hiába állítja a Unity, hogy jó előre figyelmeztetett a dologgal kapcsolatban, és hogy a már meglévő játékokat (Lazarus, Worlds Adrift) ez nem érinti.
Úgyhogy az Improbable fogta magát, és az Epic karjaiba rohant. A két cég bejelentette, hogy egy 25 millió dolláros alapot hoznak létre annak érdekében, hogy a limbóban maradt fejlesztőket segítsék áttérni "nyílt motorokra, szolgáltatásokra és ökoszisztémákra". Ez gyaníthatóan az Unreal Engine 4-et jelenti, habár ez nincs konkrétan kimondva.