2009 végén jön a Cuda 3.0-s verziója

Az Nvidia rendkívül nagy hangsúlyt fektet a CUDA fejlesztésére és népszerűsítésére, ennek köszönhetően a C-alapú programnyelvet egyre több szoftver és egyre több felhasználó alkalmazza. A CUDA tulajdonképpen egy olyan környezet, amely lehetőséget biztosít a fejlesztők számára, hogy kiaknázzák a GPU-ban rejlő hatalmas lehetőségeket, illetve a grafikus processzorok által nyújtott számítási teljesítményt. A CUDA technológiát jelenleg több, mint 25000 felhasználó és több, mint 100 alkalmazás használja, ezek a számok pedig folyamatosan növekszenek, ahogy a technológia egyre jobban terjed és egyre nagyobb népszerűségre tesz szert.

2009 végén jön a Cuda 3.0-s verziója

Az Nvidia rendkívül nagy hangsúlyt fektet a CUDA fejlesztésére és népszerűsítésére, ennek köszönhetően a C-alapú programnyelvet egyre több szoftver és egyre több felhasználó alkalmazza. A CUDA tulajdonképpen egy olyan környezet, amely lehetőséget biztosít a fejlesztők számára, hogy kiaknázzák a GPU-ban rejlő hatalmas lehetőségeket, illetve a grafikus processzorok által nyújtott számítási teljesítményt. A CUDA technológiát jelenleg több, mint 25000 felhasználó és több, mint 100 alkalmazás használja, ezek a számok pedig folyamatosan növekszenek, ahogy a technológia egyre jobban terjed és egyre nagyobb népszerűségre tesz szert.

A CUDA hivatalosan 2006-ban jelent meg, akkoriban az 1.0-s verzió volt elérhető. A technológiát az Nvidia 2007-ben továbbfejlesztette, így megjelent az 1.1-es változat, majd az idei év első felében újabb mérföldkő következett, ugyanis elkészült a 2.0-s kiadás is. Napjainkban a CUDA 2.1-es verzióján dolgoznak a vállalat szakemberei, az újdonság megjelenésére még az idei év vége előtt sor kerül.

A jövő év folyamán, egészen pontosan az év negyedik negyedévében készül el a következő fontos kiadás, amely már a 3.0-s verziószámot viseli, ám előtte még a 2.2-es és a 2.3-as változatok piacra dobására fog sor kerülni. A CUDA már jelenleg is támogatja a nemrégiben véglegessé vált OpenCL 1.0-s szabványt, valamint dolgoznak a technológia DirectX 11-es támogatással való ellátásán is. Az Nvidia szerint a CUDA az OpenCL és a DirectX 11-es technológiák segítségével a legjobb megoldás lesz a fejlesztők számára a piacon a GPU-kban rejlő teljesítményt kihasználó programok fejlesztéséhez.

Ezzel egy időben az AMD is dolgozik saját megoldásán, amely Brook+ néven fut. A gyártó pont a héten tette elérhetővé legfrissebb, 8.12-es Catalyst meghajtóprogramját, amelyben már az átlag felhasználónak is lehetősége van a GPU számítási teljesítményének igénybevételére a beépített videó kódoló szoftver által.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward