Amikor a nosztalgiára épülő remastered játékok korát éljük, többször hallgatjuk a fejlesztők nyilatkozataiban azt a gondolatmenetet, miszerint nincsenek meg az eredeti fájlok, hiányoznak az assetek és a forráskód is már csak örök emlék marad, ezért lényegében újra kell kezdeniük a fejlesztést sokszor a legelejéről.
Ha valaki játékfejlesztő szeretne lenni, akkor bizony lesznek kezdeti próbálkozásai, hiszen senki nem képes egy Final Fantasy szintű RPG-t egyedül elkészíteni és főleg nem elsőre. A Paint.NET nem egy ismeretlen program szerte az interneten, számtalan kezdő vagy akár haladó művész használja Rick Brewster programját alkotásra. Viszont még Ricknek is el kellett kezdenie valahol és ő is szeretett volna saját játékokat fejleszteni gyerekkorában, így készítette el még 94-ben, 12 évesen a The Golden Flute IV: The Flute of Immortality DOS-os RPG játékot, amit egy 1984-es RPG könyv inspirált.
A Golden Flute 4. része már grafikus megjelenésű munka volt, kasztválasztással és random felbukkanó ellenfelekkel, ezt pedig egy Tandy 1000TL/2-es gépen írt meg annak idején. A Kotaku viszont egy érdekes történetet rakott össze arról, hogyan találta meg a programozó elveszettnek hitt munkáját 20 évvel később egy twitch streamben. Elmondása szerint ugyanis egyetlen egy telepíthető változatot készített a játékból, amit az unokatestvérének postázott el 3,5-ös floppy-n és az egész projekt a feledés homályába veszett. A játék viszont felkerült egy „Cream of the Crop 5” játékgyűjteménybe, ám az unokatestvére nem emlékszik rá, hogy valaha is feltöltötte volna bárhova is a játékot.
A Golden Flute 4 viszont egy régi DOS-os játékokkal foglalkozó streamer kezébe került, aki 5 óra 17 percnél, a Golden Flute 1. része után kezdi el játszani a játékot és nevet is annak kidolgozottságán és egyensúlyán, de többször említve, hogy szerinte ezt egy 10-12 éves srác készítette.
Akit érdekel a játék, itt kipróbálhatja, de több mint valószínű, sok öröme nem lesz benne, hiszen ez inkább egy kedves történet, mintsem történelmet befolyásoló tényező. Egy biztos, a játék grafikája megalapozhatta Rick Paint.NET-es pályafutását, hiszen elképesztő részletességű rajzok tűnnek fel a játék során.