Shop menü

180 FOKOS FORDULATBAN A YOUTUBE A VISION PRÓVAL

Már más véleményen van a termék támogatásáról a cég, mint korábban, ehhez pedig egy Juno nevű appnak is köze lehet.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
180 fokos fordulatban a YouTube a Vision Próval

Elindult az Apple Vision Pro forgalmazása, az Egyesült Államokban már nagyon sokan megkapták az alaphangon 3500 dolláros terméket. Sok dolog történt az elmúlt hetekben, kiderült az is, hogy nagyon népszerű a termék a csillagászati ára ellenére, és talán ez vezetett oda, hogy a YouTube is meggondolta magát egy korábbi kijelentését illetően.

A YouTube januárban úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem szerepel a tervei között az, hogy dedikált alkalmazást készítsen a szemüveg számára. Nos, ez a helyzet azóta megváltozott, már nem zárkózik el a vállalat az applikáció biztosításától. Bár továbbra is úgy fest, hogy azért nem fogják elsietni a szoftver bevezetését, hiába biztosít a fejlesztőknek minden eszközt ehhez az Apple. A cég szóvivője azt mondta a The Verge-nek, hogy már szerepel a terveik között a fejlesztés.

„Izgatottan vártuk a Vision Pro elindulását, és támogatjuk a terméket azzal, hogy a YouTube-felhasználóknak nagyszerű élményt biztosítunk a Safariban. Egyelőre nincsenek konkrét terveink, de megerősíthetjük, hogy a Vision Pro alkalmazás szerepel az ütemtervünkben.” – olvasható Jessica Gibby, a YouTube szóvivőjének közleményében.

Galéria megnyitása

Arról már korábban is beszélt a YouTube, hogy a Safari keretei között akadálytalanul lehet használni a videomegosztót, így nem meglepő, hogy most is erre hivatkozott a vállalat szóvivője. A Vision Prón egyébként lehet használni az iPadOS-re tervezett applikációkat is, de a YouTube nem engedélyezte ennek az elérését a szemüvegen. Ezzel pedig nincs egyedül a nagy technológiai cégek között.

A Spotify és a Netflix is a YouTube-hoz hasonlóan nyilatkozott korábban, és úgy fest, hogy ezek továbbra sem nyitottak a Vision Pro felé. A Google talán azért is döntött úgy, hogy mégis kellene egy dedikált alkalmazás a visionOS platformra, mert valaki igazából már megcsinálta ezt a YouTube számára.

Christian Selig úgy gondolta, hogy miért ne vehetné a saját kezébe a YouTube adoptálását a Vision Próra. Juno néven kiadott egy nem hivatalos alkalmazást, amit az Apple elfogadott és elérhetővé tett a felhasználók számára. A Juno for YouTube applikáció révén pedig szép bevételt remélhet Seling, ugyanis 5 dolláros áron értékesíti. A harmadik féltől származó kliens egy sor jó funkciót biztosít, amit egy natív apptól is el lehetne várni, szóval örömmel vehetik ezt használatba azok, akik hajlandóak kifizetni a vételárát.

Galéria megnyitása

Nagyot meg a Juno, szóval nem lenne meglepő, ha felkeltette volna a Google érdeklődését is. Az App Store-ban a fotós és videós szoftverek körében pillanatok alatt a toplista harmadik helyére lépett előre. És mivel elvileg már több mint 200 ezer Vision Pro szemüveget rendeltek az Egyesült Államokban a lelkes érdeklődők, arra lehet számítani, hogy még egy ideig biztosan nagy figyelem fogja övezni a klienst.

Jessica Gibby arra nem tért ki, hogy a YouTube mikor adhatja ki az alkalmazást, de amennyiben a döntésben közrejátszik a Juno alkalmazás felbukkanása, talán nem kell már erre sokat várni. Egyébként a YouTube már 2011 óta, több mint 12 éve támogatja a 3D videók feltöltését, valamint 2016-tól kezdve 360 támogatás is biztosított, ezek azonban nem mennek egyelőre a Vision Próval, amin a dedikált kliens érkezése változtathat majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére