Elindult az Apple Vision Pro forgalmazása, az Egyesült Államokban már nagyon sokan megkapták az alaphangon 3500 dolláros terméket. Sok dolog történt az elmúlt hetekben, kiderült az is, hogy nagyon népszerű a termék a csillagászati ára ellenére, és talán ez vezetett oda, hogy a YouTube is meggondolta magát egy korábbi kijelentését illetően.
A YouTube januárban úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem szerepel a tervei között az, hogy dedikált alkalmazást készítsen a szemüveg számára. Nos, ez a helyzet azóta megváltozott, már nem zárkózik el a vállalat az applikáció biztosításától. Bár továbbra is úgy fest, hogy azért nem fogják elsietni a szoftver bevezetését, hiába biztosít a fejlesztőknek minden eszközt ehhez az Apple. A cég szóvivője azt mondta a The Verge-nek, hogy már szerepel a terveik között a fejlesztés.
„Izgatottan vártuk a Vision Pro elindulását, és támogatjuk a terméket azzal, hogy a YouTube-felhasználóknak nagyszerű élményt biztosítunk a Safariban. Egyelőre nincsenek konkrét terveink, de megerősíthetjük, hogy a Vision Pro alkalmazás szerepel az ütemtervünkben.” – olvasható Jessica Gibby, a YouTube szóvivőjének közleményében.
Arról már korábban is beszélt a YouTube, hogy a Safari keretei között akadálytalanul lehet használni a videomegosztót, így nem meglepő, hogy most is erre hivatkozott a vállalat szóvivője. A Vision Prón egyébként lehet használni az iPadOS-re tervezett applikációkat is, de a YouTube nem engedélyezte ennek az elérését a szemüvegen. Ezzel pedig nincs egyedül a nagy technológiai cégek között.
A Spotify és a Netflix is a YouTube-hoz hasonlóan nyilatkozott korábban, és úgy fest, hogy ezek továbbra sem nyitottak a Vision Pro felé. A Google talán azért is döntött úgy, hogy mégis kellene egy dedikált alkalmazás a visionOS platformra, mert valaki igazából már megcsinálta ezt a YouTube számára.
Christian Selig úgy gondolta, hogy miért ne vehetné a saját kezébe a YouTube adoptálását a Vision Próra. Juno néven kiadott egy nem hivatalos alkalmazást, amit az Apple elfogadott és elérhetővé tett a felhasználók számára. A Juno for YouTube applikáció révén pedig szép bevételt remélhet Seling, ugyanis 5 dolláros áron értékesíti. A harmadik féltől származó kliens egy sor jó funkciót biztosít, amit egy natív apptól is el lehetne várni, szóval örömmel vehetik ezt használatba azok, akik hajlandóak kifizetni a vételárát.
Nagyot meg a Juno, szóval nem lenne meglepő, ha felkeltette volna a Google érdeklődését is. Az App Store-ban a fotós és videós szoftverek körében pillanatok alatt a toplista harmadik helyére lépett előre. És mivel elvileg már több mint 200 ezer Vision Pro szemüveget rendeltek az Egyesült Államokban a lelkes érdeklődők, arra lehet számítani, hogy még egy ideig biztosan nagy figyelem fogja övezni a klienst.
Jessica Gibby arra nem tért ki, hogy a YouTube mikor adhatja ki az alkalmazást, de amennyiben a döntésben közrejátszik a Juno alkalmazás felbukkanása, talán nem kell már erre sokat várni. Egyébként a YouTube már 2011 óta, több mint 12 éve támogatja a 3D videók feltöltését, valamint 2016-tól kezdve 360 támogatás is biztosított, ezek azonban nem mennek egyelőre a Vision Próval, amin a dedikált kliens érkezése változtathat majd.