Az ASUS a minap rántotta le a leplet a ROG Phone új generációjáról, az okostelefonon szinte még meg sem száradt a festék, de az XDA-Developers már arról számolt be, hogy a készülék képernyőjének van egy rejtett üzemmódja. A panel magasabb képfrissítéssel is vezérelhető, mint amiről hivatalosan tudunk.
Napjainkban a felsőkategóriában szinte már csak olyan okostelefonokat lehet kapni, amik a szokványos 60 Hz-nél magasabb képfrissítéssel is képesek üzemelni. A csúcsot jelenleg a 144 Hz jelenti, általában a játékokra kihegyezett készülékek esetében lehet ilyen opcióval találkozni. Az ASUS ROG Phone 3 is gyárilag képes 144 Hz-es frissítési rátát elérni. És most kiderült, hogy ez valójában még nem is a készülék maximuma.
Az XDA-Developers csapata beszerzett egy készüléket, és egy Android Debug Bridge parancs kiadását követően felfedezte, hogy a kijelzőt még nagyobb képfrissítéssel is lehet üzemeltetni. A ROG Phone 3 fedélzetén található megjelenítő akár 160 Hz-re is állítható. Mivel erről hivatalosan semmit nem lehet tudni, így az sem ismert, hogy milyen okból nem engedélyezte ezt az ASUS gyárilag, valószínűleg még teszteli a fejlesztést.
Viszonylag egyszerűen bekapcsolható a 160 Hz-es opciónak a láthatósága. Be kell állítani az ADB-t a művelethez használt személyi számítógépen, majd ki kell adni a parancssorban az „adb shell setprop debug.vendor.asus.fps.eng 1” parancsot. Mindössze ennyi az egész. Az okostelefon újraindítását követően már ott lesz a kijelzővel kapcsolatos beállítási részen a 160 Hz-es opció is; illetve mivel a ROG Phone 3 erre még egy gyorskapcsolót is kínál, így azt kiaknázva is választható lesz a 160 Hz.
Mindazonáltal biztosak vagyunk abban, hogy amennyiben az ASUS meggyőződik arról, hogy a 160 Hz-es beállítást gond nélkül képes a kijelző kezelni, abban az esetben nem fogja ezt a fejlesztést visszatartani. Nagy valószínűséggel kiad majd egy olyan frissítést, amivel ezt a lehetőséget hivatalosan biztosítja a jövőbeli vásárlók és tulajdonosok számára. Viszont látni kell azt, hogy a 160 Hz-es mód már az eddigieknél is nagyobb terhelést jelent a hardver több elemére nézve is, és még több optimalizációt igényelhet.
Az XDA arra is kitért, hogy a 160 Hz-re állított képernyőn az olyan játékok, amelyek a 144 Hz-es megjelenítést támogatják, a 160 Hz-et is képesek kihasználni (ilyen például az 1945 Air Force, a Mortal Kombat vagy a Death Trigger 2). Szóval nincs szó arról, hogy teljesen értelmetlen lenne ezt a lehetőséget bekapcsolni.