A PC piaccal kapcsolatban az év elején úgy tűnt, nagyon betesz neki a COVID-19 okozta kedvezőtlen gazdasági helyzet, vagyis az, hogy több régiót is lezárnak, a beszállítói lánc gyengélkedik, valamint egyes üzemek is leállnak, így nem igazán lehet majd tartani az idénre kitűzött növekedési tervet. A valóság ezt alaposan megcáfolta, ugyanis a COVID-19 igazából segített a piac növekedésében, hiszen a lezárások, az home office, valamint a digitális távoktatás igazából növelte a keresletet a PC konfigurációk iránt.
Ahogy a COVID-19 miatt átalakult a mindennapi élet, a gamer hardverekért és a gamereknek szánt konfigurációkért nőtt a kereslet, ugyanis kimozdulási lehetőségek híján sokan otthon próbálták megoldani a kikapcsolódást. A home office és a digitális távoktatás a noteszgépek iránti keresletet is alaposan felsrófolta, aminek meg is lett az eredménye.
A Canalys friss publikációja szerint az év harmadik negyedévében rekord mértékben, 13%-kal nőtt a PC piac, amire az elmúlt 10 év folyamán egyszer sem volt példa. Az iparágban összesen 79,2 millió PC konfigurációt szállítottak le, ám ebből a mennyiségből igen komoly részt hasítottak ki a noteszgépek, ugyanis az említett időszakban 64 millió notebookot szállítottak le a piaci szereplők.
A fentiek alapján aligha meglepő, hogy a noteszgépek eladási mutatója 28,3%-kal nőtt, míg az asztali számítógépekből 26%-kal kevesebb fogyott ugyanebben az időszakban. A Canalys szakemberei azt is megmutatták, hogyan teljesítettek a nagy PC gyártó vállalatok az év harmadik negyedévében. Ebből kiderül, hogy a Lenovo 11,4%-os éves növekedés hatására 24,3%-os részesedéssel továbbra is a legnagyobb szereplőnek bizonyult a piacon.
A HP ennél is nagyobb, 11,9%-os növekedést produkált éves szinten, így 23,6%-os piaci részesedésével a második lett. A harmadik a Dell, aki 0,5%-os csökkenéssel zárta a negyedévet, így piaci részesedése 15,1%-ot tett ki. Érdekeség, hogy a negyedik Apple 13,2%-os éves növekedésével 8,1%-os piaci részesedést ért el, míg az ötödik Acer 15%-os éves növekedést követően 7,1%-os piaci részesedéssel zárta a negyedévet.